کد خبر: ۲۴۸۳۷
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
-قیمت خودرو از ابتدای امسال کاهش شدیدی پیدا کرده و این کاهش برای برخی مدل‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.
به گزارش جدید پرس:

در این گزارش با رصد معاملات بازار خودرو محدوده قیمتی برخی از خودروهای داخلی پرفروش معامله شده در پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنیم. رصد قیمت‌های بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت خودرو از ابتدای امسال کاهش شدیدی پیدا کرده به طوری که برخی مدل‌های داخلی حتی تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز ارزان شده‌اند.

بر این اساس، مدل ۱۴۰۱ خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که یکی از خودرو‌های پرطرفدار بازار کشور است، در محدوده قیمتی ۵۶۰ تا ۵۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی ساینا EX دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۳۷۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پرفروش‌ترین بازار، خودروی پژو پارس سال LX مدل سال ۱۴۰۱ نیز که در انتهای سال گذشته قیمتی در محدوده ۷۴۰ میلیون تومان داشت، در معاملات امروز با قیمت ۶۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و طی دو ماه گذشته ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

خودروی تارا دنده‌ای در پایان اسفند ۱۴۰۱ قیمت ۸۳۰ میلیون تومانی داشت، اما در معاملات امروز ۷۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که کاهش ۱۰۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

قیمت مدل سال ۹۹ پراید ۱۱۱ که به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده بود با کاهش قیمت ۲۵ میلیون تومانی به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است.

به گفته فعالان بازار خودرو، با توجه به اینکه در روش جدید، افراد باید مبلغی را در حساب وکالتی خود مسدود کنند، با آغاز فرآیند طرح دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، افراد بیش‌تری اقدام به فروش خودروی خود در بازار آزاد می‌کنند و این مسئله باعث کاهش قیمت بیش‌تر خودرو می‌شود.

با توجه به اینکه مهلت مسدودسازی وجه در حساب وکالتی برای طرح دوم فروش در سامانه یکپارچه از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد، باید منتظر کاهش قیمت‌ها در روز‌های آینده نیز باشیم.

قیمت سایر خودرو‌های پرفروش داخلی در جدول زیر قابل مشاهده است.

قیمت خودرو

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها