کد خبر: ۲۴۵۸۵
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
به دنبال انتشار فهرست قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت، مدیر کل خودرویی وزارت صمت طی نامه ای خواهان بازنگری با دقت و مستندات بیشتر در قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت شد.
به گزارش جدید پرس:

به دنبال انتشار فهرست قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت، مدیر کل خودرویی وزارت صمت طی نامه ای خواهان بازنگری با دقت و مستندات بیشتر در قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت شد.

 شورای رقابت در جلسه شنبه 16 اردیبهشت ماه خود بعد از تعلل چندماهه دستورالعمل تعیین قیمت خودروهای مونتاژی را به تصویب رساند که براساس‌ آن، قیمت 17 مدل از خودروهای مونتاژی منتشر شده است اما در این میان بیان چند نکته ضروری است.

 در این راستا عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه‌ای به محمود دودانگه نایب رئیس شورا و رئیس کارگروه خودروی شورای رقابت خواستار بررسی دقیق‌تر و بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی اعلام شده توسط این شورا شد و اعلام کرد که دفتر صنایع خودرو وزارت صمت آماده ارائه هر گونه اطلاعات مورد نیاز و همکاری برای اصلاح پارامترهای مؤثر در تعیین قیمت خودروهای مونتاژی است.

در این نامه آمده است:

ضمن تشکر از تلاش‌های آن شورا در حوزه تنظیم بازار خودرو، به استحضار می‌رساند عطف به نامه شماره 291-02-19 ص تاریخ 16 اردیبهشت شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی و با توجه به بازخوردهای دریافتی از خودروسازان بخش خصوصی، ذکر موارد ذیل ضروری است.

1- با توجه به آنکه مبنای محاسبات در شرکت‌های خصوصی بر اساس آخرین صورت‌های مالی سال 1400 انجام شده است و صرفاً تعدیلات در حوزه‌های محدودی اعمال شده، ضروری است تا هماهنگی لازم با این دفتر تخصصی برای اصلاح سایر پارامترهای دخیل انجام شود.

2- نظر به نوسانات ارزی اخیر و ارزبری بالای محصولات مونتاژی و تاثیرپذیری بالا از نرخ ارز و همچنین با توجه به لزوم پاسخ به نیاز بازار از جنبه افزایش تولید داخل ضروری است تا ملاحظات مرتبط با تأثیر نرخ ارز در این محصولات در نظر گرفته شود (بر اساس تبصره 2 بند 3-3 دستورالعمل شورای رقابت)

3- ضروری است تا قیمت کلیه خودروهای مونتاژی همراه با فیچرهای خاص هر محصول برای هر تیپ محصول به طور مجزا تعیین شود.

نظر به موارد مطروحه مستدعی است، دستور دهید تا بررسی‌های دقیق‌تر در خصوص قیمت‌های اعلامی انجام پذیرد؛ به‌گونه‌ای که شاهد رفع موانع تولید و رشد تولید و عرضه خودروسازان به منظور پاسخ به نیاز بازار داخل باشیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها