کد خبر: ۲۴۵۵۵
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
اکنون در حالی که حرف و حدیث‌هایی از ماشین برقی سایپا به گوش می‌رسد و ایران خودرو هم به دنبال مونتاژ آن‌ها هست، اکانت توییتر Tesla از ورود اولین محموله‌ی کراس اوورهای برقی تسلا مدل Y به ترکیه خبر می‌دهد. اما با چه قیمتی و در کدام تریم‌ها؟
به گزارش جدید پرس:

به گزارش CNN Turkey، در حال حاضر هر سه تیپ تسلا مدل Y به این کشور راه پیدا کرده‌اند که در ادامه با اسم و قیمت آن‌ها همراه خواهیم بود:

نسخه استاندارد RWD با قیمت ۸۰ هزار دلار (حدود ۴ میلیارد تومان)

نسخه لانگ رنج AWD با قیمت ۸۴ هزار دلار

نسخه لانگ رنج پرفورمنس AWD با قیمت ۹۲.۵ هزار دلار

همچنین گفته می‌شود خریداران تسلا مدل Y در ترکیه می‌توانند از اوایل دسامبر ۲۰۲۳ یعنی آذر ۱۴۰۲، خودرو برقی خود را از نمایندگی تحویل بگیرند.

تسلا مدل Y به ترکیه رسید/ عکس

قیمت خودروهای بنزینی و هیبریدی در کشور ترکیه، مشمول تعرفه گمرکی است که این عدد بسته به قدرت و حجم پیشرانه و قیمت خودرو، بین ۴۵ تا ۲۲۰ درصد بالا و پایین می‌شود. تعرفه گمرکی خودروهای برقی در ترکیه هم بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. به همین خاطر، قیمت تسلا مدل Y در ترکیه، تا ۹۲ هزار دلار هم می‌رسد!

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قیمت یک تسلا مدل Y در نسخه لانگ رنج پرفورمنس و در بازار جهانی، حدود ۶۰ هزار دلار است اما زمانی که به ترکیه می‌رسد، تا ۹۲ هزار دلار بالا می‌رود.

مشخصات فنی

تسلا مدل Y استاندارد در نسخه RWD، با هر بار شارژ شدن می‌تواند حدودا ۴۳۰ کیلومتر را طی کند و در عرض ۶.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت است.

این اعداد برای تسلا مدل Y در نسخه لانگ رنج AWD به ۵۳۳ کیلومتر و ۵ ثانیه می‌رسند.

نهایتا، نسخه پرفورمنس را داریم که شاهکار ایلان ماسک است و می‌تواند در عرض ۳.۷ ثانیه، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را پر کند و حداکثر سرعت آن هم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین شعاع حرکت این نسخه هم تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی ندارد و تقریبا ۵۱۴ کیلومتر است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها