کد خبر: ۲۳۷۲۶
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
کمپر «یونیکمپ آرتی سی ال» که بر پایه خودروهای کیا ساخته شده تحول جدیدی در بازار کم رونق خودروهای جمع و جور آمریکایی ایجاد خواهد کرد.
به گزارش جدید پرس:

با توجه به اینکه بازار خودروهای کمپر تفریحی جمع و جور آمریکایی به سرعت مسیر دایناسورها را در جهت انقراض طی می‌کند، خودروهای ون کمپر پاپ آپ کوچک و مقرون به صرفه مانند Free Bird و Cascade Camper به زودی دیگر وجود نخواهند داشت.

تصاویر| این کمپر بازار را متحول می‌کند


«کالچه کاستیومز» (Caleche Customs) فروشگاه تبدیل خودرو در منطقه لاس وگاس با ارائه «یونیکمپ یونیوان آر تی سی ال» (Unicamp Univan RT CL)  با طراحی کره‌ای، مینی ون کمپر کیا کارناوال، پر کردن جای خالی ون‌های جمع و جور در بازار آمریکا کمک می کند.
«کالچه» قبلا تلاش‌های خود را برای در زمینه تبدیل خودروها صرفا بر روی وسایل نقلیه مرسدس بنز متمرکز کرده بود و هر دو ون کمپر «اسپرینتر» (Sprinter) و «متریس» (Metris)را ارائه می‌کرد. اما پس از آن مرسدس به موج خودروسازانی پیوست که تولید ون‌های جمع و جور خود را متوقف کردند و قصد داشتند ون متریس سایز متوسط ​​را از بازار آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۳ خارج کنند. نیسان نیز با لغو تولید NV۲۰۰ کوچک (و NV۳۵۰۰ سایز بزرگ) این روند را آغاز کرد. به همین ترتیب بود که بازار وانت‌های کوچک آمریکا از بین رفت.

اگر قرار باشد بازار ون کمپر کوچک و مقرون به صرفه‌ای در بازار آمریکای شمالی در کوتاه مدت وجود داشته باشد، در بخش مینی ون‌ها و خودروهای تبدیل شده‌ ون کمپرهایی مانند Oasis Sienna همچنان تولید خواهند شد. «کالچه کاستیومز» برای ارائه ون کمپر کوچک جدید خود به یک مدل مینی ون متفاوت روی آورده است، اما به جای ساختن طرح خود، به دنبال محصولات آزمایش شده و واقعی از سایر بازارهای جهانی است که از کمپانی اصلی کیا در کره جنوبی شروع شده است.
«یونیکمپ» در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و چندین ون کمپر در بازار کره را بر اساس مدل های داخلی هیوندای و کیا ارائه می دهد. این شرکت جدیدترین «یونیوان آر تی سی ال» خود را پس از رونمایی از نسل چهارم کیا کارناوال کره‌ای در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

تصاویر| این کمپر بازار را متحول می‌کند

کارناوال در بازار آمریکا پیکربندی‌هایی با هفت و هشت صندلی را ارائه می‌دهد که فضای زیادی را برای کل خانواده فراهم می‌کند. در واقع، در حالی که از نظر فنی به عنوان یک مینی ون واجد شرایط است، کارناوال ۵۱۶ سانتی‌متری طولانی‌تر از هر یک از ون‌های کمپر کامپکت یا سایز متوسط ​​ است که فضای کافی را برای کمپینگ درون خودرو فراهم می‌کند. تنها چیزی که نیاز است یک سقف بلندتر است.

تصاویر| این کمپر بازار را متحول می‌کند

«کالچه» این گزینه سقف بلند را با تشکیل شرکت تابعه «یونیکمپ» در آمریکا به آن سوی اقیانوس آرام می آورد. سقف پاپ آپ Univan RT CL فضای داخلی کارناوال را به سمت بالا گسترش می‌دهد و «کمپر سبک» را به مجموعه مینی ون‌های سقف بلند همه کاره اضافه می کند. این سقف که با یک پوسته پلاستیکی بادوام و سازگار با آب و هوا ساخته شده است، در هنگام بسته شدن کمی بالاتر و نمایان تر از برخی طرح‌های سقف پاپ آپ قرار می گیرد. قسمت سقف باز چادر مانند شامل یک تشک ۱۰۲ در۲۱۶ سانتی متر است که برای خواب دو نفر طراحی شده است.

یونیکمپ اخیراً اولین پاپ تاپ کارناوال خود را نصب کرده است و اکنون سقف خواب را با قیمت مقدماتی  ۱۶۰۰۰ دلار (حدود ۸۱۶ میلیون تومان) آمریکا عرضه می کند. قیمت خود کارناوال بین ۳۳.۱۰۰ تا ۴۶.۲۰۰ دلار (حدود یک میلیارد و ۶۸۳ میلیون تا ۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان) بسته به تریم و بدون احتساب هزینه مقصد ۱۳۶۵ دلاری (۶۹ میلیون تومان) است، در مجموع قیمت این خودرو با احتساب قیمت سقف و تریم و هزینه مقصد به بالای ۵۰.۰۰۰ دلار (بیش از دوملیارد و ۵۵۰ میلیون تومان) می‌رسد.

تصاویر| این کمپر بازار را متحول می‌کند

 

 گزینه‌های (آپشن‌های) صندلی این کمپر به این ترتیب است ردیف دوم کشویی قابل جابجایی و ردیف سوم تاشو در ارتفاع کف به تطبیق‌پذیری کلی تختخواب می‌افزایند. یونیکمپ همچنین در میان گزینه‌های خود یک بسته ون کمپر چهارخوابه کاملتر با آشپزخانه درب عقب در فضای باز و تخت دوم اضافه کرده است. این بسته که۴۰۰۰ دلار  بیشتر از گزینه معمولی قیمت دارد، دارای گزینه‌های بیشتری از کمپرهای کامپکت کنونی است، از فناوری ساخت کمپر در  آلمان سرچشمه می‌گیرد.

تصاویر| این کمپر بازار را متحول می‌کند


کمپر کارناوال اما دارای گزینه چهار چرخ متحرک نیست. از همین رو موتور ۳.۵ لیتری V۶  این کمپر، تمام ۲۹۰ اسب بخار موجود را به تنهایی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها