کد خبر: ۲۳۴۵۷
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
شاهین یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپاست که با هدف رقابت با دناپلاس وارد خط تولید این شرکت شد. اما حال باتوجه به افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد، فاصله قیمتی این خودرو با کارخانه به 273 میلیون تومان رسیده است.
به گزارش جدید پرس:

 شرکت سایپا با تولید خودروی شاهین توانست با محصولات رده بالاتر شرکت ایران‌خودرو، مانند دنا پلاس رقابت کند. اما این خودرو در عرضه‌های اولیه به دلیل مشکلات فنی موتور خود نتوانست طرفداران زیادی را جذب خود کند.

حال این خودرو در بازار آزاد 686 میلیون تومان قیمت دارد. این درحالی است که این خودرو در درب کارخانه در نرخ 413 میلیون تومان فروخته می‌شود. یعنی اختلاف قیمت شاهین در کارخانه و بازار به 273 میلیون تومان رسیده است.

مشخصات فنی شاهین

شاید قوای فنی بزرگ‌ترین نقطه ضعف خودروی شاهین باشد. چراکه پیشرانه استفاده‌شده در آن، همان پیشرانه قدیمی 1.5 لیتری استفاده‌شده در خودروهای تیبا، ساینا و کوییک است. با این تفاوت که در شاهین پیشرانه مجهز به توربو شده‌ است.

این پیشرانه از قدرت چندان مناسبی برخوردار نیست. ضمن اینکه همان قدرت کمی که به واسطه توربو در اختیار راننده قرار می‌گیرد، پس از چند ساعت استفاده و گرم شدن پیشرانه، با افت توان چشم‌گیری مواجه می‌شود، زیرا بازدهی سیستم توربو با بالا رفتن دما کاهش می‌یابد.

طراحی کابین شاهین نسبت به بقیه محصولات شرکت سایپا از زیبایی نسبی برخوردار است. فرمان زیبا با دوخت چرم و دکمه‌های کنترلی روی آن، نمایشگر نه‌چندان بزرگ و پلاستیک‌های خشکی که در جای‌جای کابین به‌کار رفته است، با اولین ورود به کابین توجه راننده را به خود جلب می‌کند.

فضای داخلی این خودرو برای چهار نفر کاملا مناسب است؛ همچنین صندوق عقب 420 لیتری آن، برای مسافرت‌های خانوادگی و جابه‌جایی وسیله‌ها، قابل قبول است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها