کد خبر: ۲۳۳۳
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
رصد قیمت بازار در نیمه اول خرداد 1401
ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در نیمه اول خرداد 1401 دو خودرو عنوان رکورددار افت را به خود اختصاص دادند. «سمند lx» و «سمند سورن پلاس» دو خودرو هستند که در روزهای داغ دلار افت عجیب قیمت داشته اند.
به گزارش جدید پرس:

 افت قیمت این دو خودرو در نیمه خرداد در حالی ثبت شده که در هفته آخر اردیبهشت ماه «سمند lx» و «سمند سورن پلاس» رکوردار رشد قیمت بودند، اما با به ورود به خرداد توان رشد قیمت آنها تحلیل رفت و با این شرایط شاهد کاهشی شدن قیمت آنها در بازار هستیم.

به گفته فعالان بازار خودرو نبود تقاضا در بازار یکی از دلایلی است که موجب شده تا شاهد کاهشی شدن قیمت این خودروها در بازار باشیم، اما ریزش 40 و 38 میلیون تومانی که برای این دو خودرو در نیمه خرداد ثبت شده با وجود عدم تغییر شرایط بازار به صورت منطقی قابل تحلیل نیست، با این حال به گفته فعالان بازار خودرو در شرایطی کنونی که خریداری در بازار نیست و از سوی دیگر بازار حالت انتظاری به خود گرفت است، قرعه کاهش قیمت خودرو در بازار هرازگاهی به یکی از خودروهای پرتیراژ می افتد وبه نظر می‌رسد که این بار سمند در این گردونه قرار گرفته باشد.

براساس ارزیابی بازار دو هفته گذشته قیمت «سمند lx» در بازار افت 40 میلیونی داشت و در بازار 300 میلیون تومان عرضه شد. از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» نیز در بازار 38 میلیون کاهش قیمت داشت و در بازار 355 میلیون تومان دست به دست شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها