کد خبر: ۲۱۹۹۶
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
یانگ‌وانگ U۹ ابرخودروی جدید برند بی‌وای‌دی محسوب می‌شود که ویژگی‌های برجسته و خاص کم ندارد!
به گزارش جدید پرس:
 سبک خاص طراحی سری محصولات یانگ‌وانگ بی‌وای‌دی در این خودرو هم دیده می‌شود.گرافیک C شکل چراغ‌های جلو و همچنین چراغ‌های کشیده عقب و درب‌های بزرگ و کشیده‌ای که به سمت بالا می‌رود، از ویژگی‌های برجسته طراحی U۹ محسوب می‌شوند.
 
 

این خودروی چینی می‌رقصد! / عکس

۴ موتور الکتریکی که به صورت مجزا روی هر چرخ قرار دارد، در مجموع ۱۱۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کنند.شتاب صفر تا صد این خودرو زیر ۲ ثانیه اعلام شده است!

این یعنی رقابت با خودروهایی مثل تسلا مدل S پلاد، لوسید ایر سافایر، ریماک نورا و پینین‌فارینا باتیستا که جزو خودروهای مهم امروز محسوب می‌شوند.

این خودرو پس از هربار شارژ قادر است تا ۷۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

این خودروی چینی می‌رقصد! / عکس

یانگ‌وانگ U۹ اولین محصول بی‌وای‌دی است که از سیستم دی‌ساس(DiSus) بهره می‌برد.سنسورها و دوربین‌های نظارتی چندین‌بار کف جاده را اسکن کرده و متناسب با وضعیت جاده، سیستم تعلیق را تنظیم کند.این سیستم در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار توسط مرسدس‌بنز موسوم به مجیک بادی کنترل معرفی و اجرا شد.حالا چینی‌ها بعد از ۹ سال به معرفی سیستم پیشرفته‌تری دست یافته‌اند.

سیستم تعلیق نصب شده در این خودرو به این شکل عمل می‌کند که به صورت همزمان و یا برای هر یک از چرخ‌ها میران ارتفاع را تغییر می‌دهد و این یعنی یانگ‌وانگ U۹ می‌تواند برقصد و حتی بپرد!

این سیستم می‌تواند باعث جلوگیری از چپ کردن خودرو هم بشود!

سیستم دی‌ساس همچنین قادر است خودرو را با ۳ چرخ هم حرکت بدهد.بی‌وای‌دی برای این سیستم، ضمانت حرکت تا ۱۰ میلیون‌ کیلومتر مسافت را به مشتریان خود داده است!

قیمت ۱۵۰ هزار دلاری برای این خودرو تعیین شده است.اواخر سال جاری شاهد حضور این خودرو در بازار خواهیم بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها