کد خبر: ۲۰۵۶۰
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
حتی در صورت رای مثبت، ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی تا سال ۲۰۳۵ در اتحادیه اروپا اجرایی نخواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

جگوار در اوایل سال ۲۰۲۵ با ICE (خودرو با سوخت فسیلی) خداحافظی خواهد کرد و رنو، ولوو، فورد اروپا، بنتلی و رولزرویس نیز تا سال ۲۰۳۰ از آن پیروی خواهند کرد.

در مدت ۷ سال، اکثر (اگر نه همه) برندهای استلانتیس موتورهای بنزینی و دیزلی را کنار خواهند گذاشت.

آئودی از سال ۲۰۲۶ فقط خودروهای برقی را روانه بازار خواهد کرد و قصد دارد تا سال ۲۰۳۳ به تولید مدل‌های ICE پایان دهد.

شرکت‌های رقیب یعنی BMW و مرسدس متعهد شده‌اند که حتی قبل از سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی داشته باشند، در صورتی که در برخی از بازارهای اتحادیه اروپا اجباری شود.

فولکس واگن، اشکودا و کوپرا/سئات تمایل خود را برای انتقال به یک مجموعه الکتریکی با عرضه بسیاری از مدل‌های بدون آلایندگی در سال‌های آینده ابراز کرده‌اند. خارج از برندهای یورو، کیا و هیوندای تنها خودروهای الکتریکی را از سال ۲۰۳۵ در قاره کهن، ۵ سال پس از برند لوکس جنسیس، به فروش خواهند رساند.

همانطور که ممکن است بیانیه زیر لوکا دی میو تکان دهنده به نظر برسد، خودروسازان به وضوح از توسعه موتورهای احتراقی جدید از ابتدا فاصله گرفته‌اند.

مدیرعامل گروه رنو طی سخنانی در مراسم پولیتیکو گفت: «من فکر نمی‌کنم کسی در حال توسعه یک موتور کاملاً جدید در اروپا باشد. می‌دانید، هیچ کس از ابتدا در حال توسعه یک موتور احتراقی جدید در اروپا نیست. تمام پول صرف فناوری الکتریکی یا هیدروژنی می‌شود.»

برخی از موتورهای احتراقی موجود امروز در سال‌های آینده متوقف خواهند شد، در حالی که بقیه موتورهای احتراقی باید برای مطابقت با مقررات یورو ۷ به روز شوند.

صحبت‌های جنجالی مدیرعامل رنو | سوخت فسیلی همچنان با اروپایی‌ها خواهد بود

البته موتورهای دیزلی و بنزینی با حجم بالا آسیب پذیرترین هستند و اولین موتورهایی هستند که منقرض می‌شوند.

بوگاتی W16 (دو موتور خورجینی ۱۶ سیلندر) را به تدریج کنار می‌گذارد در حالی که V12 تنها در تعداد کمی از خودروها یافت می‌شود. V10 همچنین با توجه به اینکه آئودی R8 را از بین می‌برد و لامبورگینی در حال برنامه‌ریزی جانشین هوراکان با ساختار هیبریدی کوچک است، فعلا زندگی خواهد کرد.

صحبت‌های جنجالی مدیرعامل رنو | سوخت فسیلی همچنان با اروپایی‌ها خواهد بود

روزنه‌ای از امید وجود دارد که ICE به‌طور کامل حذف نشود، زیرا سوخت‌های مصنوعی می‌توانند به جایگزینی برای خودروهای برقی با باتری و هیدروژنی تبدیل شوند.

 

گزارشی که توسط رویترز منتشر شد، ادعا کرد که کمیسیون اروپا در حال تهیه پیش نویس طرحی است که به خودروسازان اجازه می‌دهد تا پس از سال ۲۰۳۵ خودروهای جدید با موتور احتراقی که با برق نیز کار می‌کنند، بفروشند.

لوکا دی میو سوخت‌های الکترونیکی را «نوعی راه حل ویژه» توصیف کرد، اما اذعان کرد که آنها «یک فرصت» هستند.

رئیس گروه رنو در ادامه گفت: «تولید باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا زنجیره تامین قوی داشته باشیم.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها