کد خبر: ۲۰۵۵۳
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
جیلی بویو کول – Geely Boyue Cool یک شاسی بلند کامپکت است که می‌تواند به خودرو جوان‌های ایرانی تبدیل شود؛ البته جوان‌های پولدار ایرانی!
به گزارش جدید پرس:

شاسی بلندهای سایز متوسط و کراس اوورهای چینی، تقریبا بازار خودرو ایران را اشغال کرده‌اند. هر طرف را که نگاه کنید، چشم شما به یکی از آن‌ها می‌خورد؛ از لاماری ایما گرفته تا فونیکس FX یا دیگنیتی پرستیژ و هایما S8 همگی جزو پر ادعاهای این کلاس به حساب می‌آیند. حالا از آنجایی که بازگشت شکوهمندانه جیلی به میهن، در یک قدمی وقوع است، احتمال می‌دهیم که جدیدترین شاسی بلند این شرکت یعنی جیلی بویو Cool هم راهی ایران شود. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، امکانات و آپشن‌های آن جیلی بویو کول آشنا می‌شویم.

معرفی کوتاه جیلی بویو کول

سری بویو، میزبان شاسی بلندهای جمع و جور و مدرن جیلی است که تا اینجای کار، با جیلی بویو L از این سری آشنا شدیم. بویو کول نسبت به مدل L، اندکی کوچکتر است و قیمت آن هم (احتمالا) بین 17 تا 22 هزار دلار نوسان می‌کند. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ولوو، قلب تپنده آن است و اگر صادقانه بیان کنیم، جیلی بویو Cool از نظر ظاهری، تمام چینی‌های داخل ایران را صد هیچ می‌زند!

طراحی ظاهری و ابعاد جیلی Boyue Cool

خودرو شاسی بلند جیلی بویو کول

ابعاد جیلی بویو کول شامل 4510 میلی متر طول، 1865 میلی متر عرض و 1650 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاکتور فاصله محوری هم به 2710 میلی متر می‌رسد. جلوپنجره این شاسی بلند، سرشار از جزئیات ریز و درشت است؛ برای مثال، مجموعه هدلایت و دی لایت‌ها، در یک هندسه‌ی سه پره قرار گرفته‌اند و توسط چراغ‌های LED به سمت دیگر متصل شده‌اند.

خودرو شاسی بلند جیلی بویو کول

این طرح در کنار شبکه هواکش کاپوت و لیپ سپر، یکی از جذاب‌ترین جلوپنجره‌های تاریخ در خودروهای چینی را خلق می‌کنند و نمای کناری هم به رینگ‌های ۵ پره ۲۰ اینچی و طرح رکاب محدود شده است.

خودرو شاسی بلند جیلی بویو کول

نمای عقبی، اوج هنر چینی‌ها را به تصویر می‌کشد. در این قسمت، سیستم اگزوز چهار کاناله (دو کانال اصلی و دو انشعاب فرعی) را داریم که به همراه چراغ‌های خشن، اسپویلر سقفی و دیفیوزر دو رنگ، حس رقابت طلبی و ریسینگ را به راننده القا می‌کنند؛ حتی اگر جلوی چشم هم نباشند!

کابین و داشبورد شاسی بلند جیلی Boyue Cool

ماشین چینی جیلی بایو Cool

اسپرت و به‌روز بودن، از مهم‌ترین شاخصه‌های کابین و اتاق جیلی بویو کول به حساب می‌آیند. روی داشبورد، یک نمایشگر مولتی مدیا لمسی با ابعاد ۱۴.۲ اینچی را داریم و در کنار آن، کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی به چشم می‌آید. اگر کمی دقت کنید، یک سنسور در پشت فرمان تعبیه شده است که می‌تواند حالت چهره راننده را اسکن کند و حتی نقش (جیزی شبیه به) فیس آیدی اپل را هم داشته باشد!

ماشین چینی جیلی بایو Cool

 

 

 

سیستم اجرای فرمان‌های صوتی هم اینجاست تا دستورهایی مثل تنظیم سیستم تهویه هوا را انجام دهد یا صندلی‌ها را طبق خواسته شما تنظیم کند. تریم تمام چرم سفید صندلی‌ها هم در کنار سمفونی سه تکه‌ی داشبورد با نت‌هایی از جنس کروم، دورنمایی از آینده را ترسیم می‌کند و اگر به تصاویر دقت کنید، جیلی دقیقا قصد دارد تا چنین پیامی را بدهد!

مشخصات فنی و آپشن‌های جیلی بویو کول

خودرو شاسی بلند جیلی بویو کول

در زیر کاپوت شاسی بلند جیلی Boyue Cool موتور مشهور و جان سخت 1.5 لیتری توربوشارژ جیلی قرار دارد که به پیشرانه 1.5TD معروف است. این پیشرانه‌ یکی از شاهکارهای چینی‌ها به حساب می‌آید که حاصل همکاری جیلی و ولوو است و معمولا ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

خودرو شاسی بلند جیلی بویو کول

اگر طالب هیجان بیشتری هستید، جیلی بویو کول به شما موتور ۲ لیتری توربو شارژ را هدیه می‌دهد که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور را به آسفالت جاده تزریق می‌کند. فرقی ندارد که کدام نسخه را انتخاب کنید، چرا که جعبه دنده جیلی بویو کول، یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه خواهد بود.

خودرو شاسی بلند جیلی بویو کول

احتمالا حداکثر سرعت جیلی بویو کول هم به 220 کیلومتر بر ساعت محدود شود و مصرف سوخت ترکیبی آن با موتور 1.5TD به کمتر از 7 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد. شاسی بلند جیلی Boyue Cool یک خودرو جوان پسند و اسپرت است و به همین خاطر، طیف گسترده‌ای از امکانات و آپشن‌ها را خواهد داشت که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • رادار نقطه کور
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب به همراه دوربین ثبت وقایع
  • سنسور فشار باد لاستیک
  • رادار باقی ماندن بین خطوط
  • تابلوخوان
  • سنسور تشخیص چهره راننده
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سانروف برقی دو تکه
  • صندلی‌های تمام برقی در ردیف جلو
  • شارژر وایرلس
  • اسپویلر سقفی
  • سیستم اگزوز چهار کاناله
  • غربیلک فرمان آنتی باکتریال
  • سیستم تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه کننده هوا

 

قیمت و احتمال واردات جیلی بویو کول به ایران

ماشین چینی جیلی Boyue Cool

انتظار می‌رود که قیمت نسخه ۱.۵ لیتری توربو شارژ جیلی بویو کول در محدوده ۱۷ هزار دلار باشد و این عدد در نسخه توربوشارژ ۲ لیتری فول آپشن به ۲۲ هزار دلار هم برسد؛ با یک حساب و کتاب ساده می‌توان حدس زد که قیمت جیلی بویو کول در ایران، احتمالا بین ۲ تا ۲.۸ یا حتی ۳ میلیارد تومان خواهد بود. از آنجایی که خودروهای برند جیلی مانند کراس اوور جیلی X3 پرو یا سدان جیلی پریفیس، دوباره راه خود را به ایران پیدا کرده‌اند، انتظار داریم که جیلی Boyue Cool هم جزو فهرست خودروهای جدید وارداتی به ایران باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها