کد خبر: ۱۹۸۴۹
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
ولوو ۷۴۰ واگن (استیشن) که زمانی متعلق به پل نیومن بازیگر مشهور بود، دارای موتور توربو V6 و دنده پنج سرعته است. این خودرو که نام نیومن را همچنان برخود دارد، امروزه بدل به اتومبیلی نوستالژیک شده و در یک حراجی برای فروش گذاشته شده است.
به گزارش جدید پرس:

 موتور این خودرو، موتور «بیوک گرند ملی» است و دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته و دارای فضای کافی  برای سفر و گشت و گذار با تمام اعضای خانواده است .

تصاویر | ولووی پل نیومن چشم‌ها را خیره می‌کند | خودروی ستاره مشهور سینما در حراجی


منصفانه است که بگوییم ولوو ۷۴۰ کلاسیک طرفدارانی دارد و پل نیومن اسطوره هالیوود نیز یکی از آن‌ها بود. ماشینی که در این مطلب به آن می‌پردازیم، خودروی متعلق به این بازیگر مشهور سینمای آمریکا بود که در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک خودرویی نو  و جدید از سوی پل نیومن خریداری شده بود. این خودرو  در حال حاضر برای فروش در حراجی «برینگ ای تریلر» گذاشته شده است، عالاقه پل نیومن تنها منحصر به این خودرو نبود بلکه او یکی از عاشقان سینه چاک مسابقات اتومبیل‌رانی بود و خود یک راننده حرفه‌ای بود که در مسابقات رانندگی معتبر نیز شرکت می‌کرد نیومن یکی از رانندگان «باشگاه خودروهای اسپورت آمریکا »نیز بود و تیم‌هایی که وی به عنوان راننده در آن‌ها حضور داشت جوایز متعددی را از آن خود کرده بودند و در مسابقات «اوپن ویل ایندی کار»نیز بارها به مقام قهرمانی دست یافته بودند. به لطف پل نیومن و علاقه‌اش به دنیای خودرو، ما  امروز یکی از جالب‌ترین و زیباترین استیشن واگن‌هایی را داریم که از  سال‌ها قبل در خیابان‌ها تردد می‌کرد و همچنان تردد آن ادامه دارد.

تصاویر | ولووی پل نیومن چشم‌ها را خیره می‌کند | خودروی ستاره مشهور سینما در حراجی


با نگاهی به فضای بیرونی این خودرو، کم و بیش یک ولوو ۷۴۰ واگن ۱۹۸۸ به نظر می رسد، البته با ارتفاعی کمی پایین تر از حد معمولی. دلایل متعددی برای آن وجود دارد، این دلایل با مجموعه‌ای از فنرهای کاهش دهنده ارتفاع  که بخشی از تغییرات تعلیق هستند، شروع می شود.  در بخش فنرها و کمک فنرهای خودرو همچنین میله‌ها و کمک فنرهای «بیلستین» در کنار میله‌های نوسانی ارتقا یافته به کار رفته و چرخ‌های آلومینیومی ۴۰ سانتیمتری پنج پره این خودرو با لاستیک‌های BFGoodrich g-Force پوشیده شده‌اند. یک کیت بدنه معمولی که دارای رکاب‌های جانبی، والانس جلو و پوشش متفاوت سپر عقب است، نیز ظاهر کم ارتفاع این خود را  بیشتر تقویت می‌کند.

تصاویر | ولووی پل نیومن چشم‌ها را خیره می‌کند | خودروی ستاره مشهور سینما در حراجی

اما شما روی این مطلب کلیک نکرده‌اید تا صرفا درباره کیت بدنه این خودرو اطلاعات کسب کنید بلکه شما به این دلیل  کلیک کرده‌اید که هم موتور Turbo V۶ و هم پل نیومن را دیداید و اکنون باید بیشتر درباره داستان این دو بدانید بدانید. طبق توضیحات حراجی «برینگ ای تریلر»، پل  نیومن از فروشگاهی در آلاباما خواسته بود موتور اصلی این خودروی ولوو را با یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توربوشارژ که از خودروی  «بیوک گرند ناسیونال» گرفته شده، تعویض کند. این خودرو با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی که از «پونتیاک فایربرد» بیرون کشیده شده است، جفت می‌شود و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

تصاویر | ولووی پل نیومن چشم‌ها را خیره می‌کند | خودروی ستاره مشهور سینما در حراجی


تعداد زیادی ارتقاء دیگر وجود دارد تا تعویض موتور/گیربکس در هماهنگی با بدنه آجری ولوو انجام شود. یک سیستم اگزوز سفارشی برای این خودرو ساخته شده است و خنکای موتور خودرو با یک خنک کننده روغنی بزرگ و یک فن خنک کننده رادیاتور برقی افزایش می‌یابد. این حراجی هیچ اشاره‌ای به اسب بخار خودرو نکرده است. اما می‌توان حدس‌هایی نزدیک به واقعیت در این باره ارائه داد. در دهه ۱۹۸۰،  موتورگراند ناسیونال ۲۴۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد، در حالی که در مدل جی ان ایکس به ۲۷۶ اسب بخار رسید.

تصاویر | ولووی پل نیومن چشم‌ها را خیره می‌کند | خودروی ستاره مشهور سینما در حراجی

این حراجی به مقداری فرسودگی و پارگی هم در داخل و هم در بدنه این خودرو اشاره می‌کند، اما در کل، برای یک وسیله نقلیه ۳۵ ساله که ظاهرا حداقل برای مدتی راننده روزانه آن پل نیومن بود، بد به نظر نمی رسد. کیلومترشمار این خودرو ۱۲۲.۲۸۴ کیلومتر کارکرد را نشان می دهد و اسناد و مدارک همراه با حراج که مالکیت پل نیومن را نشان می‌دهد، فهرست شده است. نیومن در سال ۲۰۰۸ درگذشت، بنابراین مالک جدید این خودرو علاوه بر داشتن یک ولووی واگن یک خودروی بسیار جالب که پیش‌تر متعلق به یکی از بازیگران مشهور سینما بوده را به تملک خود در خواهد آورد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها