کد خبر: ۱۹۶۸۱
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
همانطور که می‌دانید مرسدس پیش از این اعلام کرده بود که موتور وی شکل ۱۲ سیلندر تنها در مدل فول‌سایز و طویل میباخ قابل عرضه است.
به گزارش جدید پرس:

اکنون با یک لیموزین با نام تجاری بنز که دارای موتور تویین توربو ۶.۰ لیتری است و به سیستم چهار چرخ محرک متصل شده، رو به رو می‌شویم. مطمئناً مدل گارد که از جمله خودروهای زره پوش مرسدس به شمار می‌رود، یک نسخه معمولی از یک سدان لوکس و فول سایز آلمانی نیست.

این سدان با نام کامل مرسدس بنز S۶۸۰ Guard ۴Matic شناخته می‌شود و با فاصله بین محوری طولانی خود که با توجه به دریافت گواهینامه VPAM VR۱۰ مهندسی شده، در دسترس است. این خودرو از بالاترین سطح از نظر حفاظت بالستیک از یک وسیله نقلیه غیرنظامی برخوردار است. این امر به این معنی است که خودرو مذکور می‌تواند در برابر برخی شلیک‌ها و حتی انفجار مقاومت کند. بنابراین، برای افراد غیرعادی مانند سیاستمداران، سران کشورها و همچنین شخصیت‌های عادی که به دنبال بالاترین سطح محافظت هستند، مناسب است.

 

گارد۲

 

مهندسان به جای افزودن و ترکیب مواد محافظتی در یک خودرو کلاس S معمولی، به اصلاح کل بدنه خودرو پرداخته‌اند تا از مقاومت بیشتری در مقایسه با مدل قبلی گارد بهره مند شود‌. ضخامت شیشه‌ها ۱۰ سانتی متر (تقریباً چهار اینچ) است و ماشین با استفاده از لاستیک‌های ران‌فلت میشلین PAX حرکت می‌کند که پس از پنچرشدن توانایی طی مسافتی حدود ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) را دارند.

سایر تغییرات ایجاد شده در مقایسه با یک مدل کلاس S استاندارد، شامل پنجره‌های هیدرولیک می‌شود. این پنجره‌ها حتی پس از بروز مشکل در قطعات الکترونیکی داخلی ناشی از یک ضربه نیز، همچنان کار خواهند کرد. مرسدس همچنین مجبور به تعویض مجدد گیربکس و فرمان برای بالابردن آستانه تحمل وزن اضافی این خودرو شده است. خودرو مورد بحث، دارای ۴.۲ متریک تن وزن (۹۲۵۹ پوند) است.

جالب توجه است که موتور وی شکل ۱۲ سیلندر آن از نظر گشتاور استفاده شده توسط میباخ S۶۸۰ دی‌تیون شده است چرا که اکنون به جای ۹۰۰ نیوتن متر (۶۶۴ پوندفوت)، ۸۳۰ نیوتون متر(۶۱۲ پوندفوت) گشتاور تولید می‌کند. شایان ذکر است که میزان قدرت آن ۶۰۴ اسب بخار (۴۵۰ کیلو وات) باقی مانده است. گارد جدید به دلیل وزن زیاد خود، مجهز به محدود کننده سرعت با بیشینه سرعت ۱۱۸ مایل در ساعت (۱۹۰ کیلومتر در ساعت) شده است.

گارد۳

مبلغ پرداختی برای خرید مرسدس S کلاس گارد از ۵۴۷،۴۰۰ یورو (حدود ۶۵۰،۰۰۰ دلار معادل ۱۶ میلیارد تومان) با نرخ فعلی شروع می‌شود و به صورت چهار یا پنج سرنشینه قابل سفارش است. همچنین یک مخزن داخلی اکسیژن برای استفاده در شرایط بحرانی ارائه شده است. تولید نهایی یک گارد S۶۸۰ حدود ۵۱ روز زمان می‌برد. طبق گزارش رسانه‌های آلمانی، با توجه به معرفی این خودرو، نسخه پولمان به بازار عرضه نخواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها