کد خبر: ۱۷۹۰۷
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
مرسدس‌بنز از کابین جدیدترین نسل E کلاس که با کد W۱۲۴ شناخته می‌شود،رونمایی کرد.
به گزارش جدید پرس:

سیاست جدید مرسدس‌بنز که تقریبا از نسل جدید S کلاس شروع شد،بر این است که اول کابین خودرو و بعد با فاصله‌ای،نمای بیرونی و در نهایت کل خودرو رونمایی شود.

کنترل با حرکات چشم/ رونمایی از شاهکار جدید مرسدس بنز / عکس


پر شدن کابین از چند نمایشگر به جدیدترین نسل E کلاس هم رسیده و در این خودرو با هایپراسکرین مرسدس‌بنز که قبل‌تر در خودروهای برقی این شرکت مثل EQS و EQE دیده بودیم،مواجه هستیم.
انگار مرسدس‌بنز در طراحی کابین E کلاس جدید قصد نداشته که شلوغ کاری کند و به سادگی اکتفا کرده است.

کنترل با حرکات چشم/ رونمایی از شاهکار جدید مرسدس بنز / عکس


دریچه‌های تهویه هوا به جای اینکه به شکل دایره‌ای و توربینی باشند،تبدیل به شکل خطی و کشیده و فراگیر شده‌اند؛به طوری که دریچه‌ مرکزی با دریچه قسمت شاگرد همسو است.

کنترل با حرکات چشم/ رونمایی از شاهکار جدید مرسدس بنز / عکس


ابتکار جدید مرسدس‌بنز در این کابین،استفاده از دوربین سلفی می‌باشد. این دوربین فقط در زمانی که خودرو توقف کرده است،قابل استفاده می‌باشد. عکس گرفتن و فیلمبرداری از امکانات این دوربین است.

طبق معمول مرسدس‌بنز در طراحی نورپردازی‌های داخلی،به بهترین شکل ممکن عمل کرده است. سیستم نورپردازی فعال که براساس ریتم آهنگ کار می‌کند،در این خودرو حضور دارد.

نمایشگر سوم از فناوری کنترل دوگانه نور استفاده می‌کند.این فناوری به این شکل است که چشم راننده را کنترل می‌کند و اگر حس کند که راننده به نمایشگر سوم نگاه می‌کند و ممکن است حواسش پرت شود،نور آن را به صورت خودکار کم می‌کند!

سیستم صوتی برمستر با ۱۷ اسپیکر در این خودرو حضور دارد.

اینکه مرسدس‌بنز بدون هیچ نگرانی اقدام به استفاده از نمایشگرهای بزرگ در بیشتر خودروهای خود می‌کند،نشانگر این است که خلاقیت و ابتکاری پشت این کار است و بنز قصد ندارد که طراحی داخلی خودرو،زود و راحت از چشم بیفتد.

احتمالا رونمایی کامل و رسمی E کلاس جدید در بهار آینده صورت گیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها