کد خبر: ۱۷۴۴۴
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومانی قیمت‌ها بود.
به گزارش جدید پرس:

حرکت صعودی قیمت ارز، سایر بازارها از جمله خودرو را هم با خود همراه کرده است، به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم که قیمت خودرو از ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان گران شد.

اسد کرمی، نایب‌ رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران اعتقاد دارد: اگر قیمت دلار یک هزار تومان افزایش داشته باشد نسبت به آن قیمت خودرو در بازار با افزایش بیش از ۵ میلیونی مواجه می‌شود و اگر نرخ دلار با کاهش روبرو شود دیگر قیمت خودرویی که گران شده ارزان نمی‌شود که متاسفانه چنین روندی به عنوان یک اصل در بازار معاملات خودرویی جا افتاده است.

در چنین شرایطی، گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت پراید ۱۱۱ رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به ۳۱۰ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز به همین نسبت گران شد و در بازار ۳۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حدود ۱۵ میلیون تومان گران شده و به ۴۹۵ میلیون تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و در بازار ۵۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

در این میان، در بازار خودرو قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما ۶۸۵ میلیون تومان اعلام می‌شود که افزایشی در حدود ۱۰ میلیون تومان را داشته است. همچنین قیمت سمند با افزایش ۱۰ میلیدن تومانی، تارا دنده‌ای ۱۵ میلیون تومانی، رانا پانوراما ۱۰ میلیون تومانی و دنا اتوماتیک توربوپلاس با افزایش ۳۵ میلیون تومانی مواجه شده است.

به این ترتیب، سمند EF۷ در بازار به قیمت ۴۹۰ میلیون تومان، تارا دنده ای ۶۶۰ میلیون تومان، رانا پانوراما به قیمت ۵۴۵ میلیون تومان و دنا اتوماتیک توربوپلاس ۸۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

بنا به این گزارش، تیبا صندوقدار SX بنزینی طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار ۱۰ میلیون تومان، ساینا s در حدود ۱۰ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای نیز به همین نسبت گران شد.

در حال حاضر در بازار خودرو تیبا صندوقدار SX بنزینی ۳۳۰ میلیون تومان، ساینا S دنده‌ای‌ ۳۳۵ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای R در حدود ۳۴۵ میلیون تومان قیمت دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها