کد خبر: ۱۷۰۷۷
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
شیائومی را در ایران بیشتر با گوشی‌های تلفن همراهش می‌شناسند، اما بد نیست بدانیم این کمپانی اولین خودروی تولیدی خود را در دست آزمایش دارد و در نظر دارد تا ۲۰ سال دیگر تبدیل به یکی از ۵ خودروساز بزرگ جهان شود.
به گزارش جدید پرس:

مدیر عامل لی جون، شیائومی، در مصاحبه‌ای گفت که جاه‌طلبی‌های این شرکت برای‌ آینده شامل جایگاهی در زمره پنج خودروساز برتر دنیا است.  این هدف ممکن است کمی خیلی خوشبینانه به نظر برسد، اما با توجه به گسترش سریع تولید خودروهای برقی در چند سال اخیر، امکان شکست برای برخی خودروسازان قدیمی در اجرای طرح‌های جدید و حضور در بازار رقابتی غیرممکن نیست. بنابراین این امکان وجود دارد که فضای کافی برای کمپانی‌های نوظهور در زمینه خودروسازی فراهم شود، شیائومی معتقد است تمام آنچه برای رسیدن به هداف جاه طلبانه خود نیاز است را دارد.

البته لی جون اعتراف می کند که شیائومی از نظر  خودروسازی حدود ۶ تا ۷ سال از بازار رقابتی در چین عقب است، اما اولین عرضه خودروهای برای سال ۲۰۲۴ تنظیم شده است. این شرکت در زمینه نرم‌افزار و تجربه کاربری تخصص زیادی دارد، بنابراین برای رسیدن به هدف خود در قرار گرفتن در زمره بزرگترین خودروسازان دنیا به تجربه و تخصص خود تکیه می‌کند.  لی جون می‌گوید که بخش نرم‌افزاری طرح‌های توسعه‌ای این روزها مسلماً اهمیت بیشتری دارد.

سال گذشته، «شیائومی اتو» ۴۳۹ میلیون دلارسرمایه‌گذاریو  بیش از ۲.۳۰۰ پرسنل برای بخش تحقیق و توسعه این کمپانی جذب کرد و اولین خودروی این شرکت در حال حاضر وارد تست زمستانی شده است، بنابراین به نظر می‌رسد که همه چیز به سرعت برای این کمپانی پیش می‌رود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها