کد خبر: ۱۶۹۱۴
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
بازار خودرو در سومین هفته بهمن ماه را با نوسانی پشت سرگذاشت. با این شرایط قیمت خودروها هم صعودی شد، هم ثبات داشت و هم نزولی بود.
به گزارش جدید پرس:

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار عمده عاملی است که موجب شد تا بازار خودرو در هفته سپری شده روند افزایشی داشته باشد. در هفته سپری شده دو خبر موافقت با ورود خودروهای واردتی کارکرده و صدرو پلاک ملی برای خودروهای در حال تردد در مناطق از دیگر عواملی که فعالان بازار نوسان در این بازار را به آن نسبت می‌دهند.

در هفته اخیر، خودرو «هایما S۷پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی ۱۵ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد، جایگاه دوم هم به «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» با رشدی ۸ میلیون تومانی رسید و «تارا دنده‌ای» هم در این هفته سومین خودرویی بود که رشدی ۷ میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در این هفته «کوییکR» افتی ۲ میلیونی داشت و خانواده تیبا و خانواده دنا بدون تغییر راهی بازار شدند. اما نکته جالب توجه اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا یا طرح پیش فروش دو شرکت خودروساز داخلی هم نتوانست تاثیر چندانی در این بازار ناآرام داشته باشد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته بهمن ماه «کوییکR» با افت ۲ میلیونی تومانی در بازار ۳۲۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم رشدی یک میلیونی داشت و ۳۱۷ میلیون تومان قیمت خورد.

اما در این هفته شاهد رشد ۲ میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به ۵۳۲ میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و بالا و پایین قیمتی بسیاری داشته است.

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۱۰ میلیون قیمت خورد و «تیبا ۲ معمولی» هم با قیمت ۳۱۲ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار ۳۱۶ میلیونی شد و رشدی ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۷ دنده ای» نیز در هفته سپری شده با رشد ۸ میلیونی ۶۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت سمند در بازار

خودرو «سمند LX با موتورEF۷» در سومین هفته بهمن ماه، با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار ۴۶۲ میلیون تومان دست به دست شد.

سایر پرطرفدارهای بازار

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار خانواده دنا هم هفته سپری شده تغییر قیمت نداشتند و «دنا پلاس توربو اتومات» ۷۶۵ میلیون تومان معامله شد و «دنا معمولی» ۶۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته رشد ۷ میلیونی را تجربه کرد و در ۶۳۳میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت هایما S۷ پلاس

ارزیابی بازار خودرو از رشد ۱۶ میلیون تومانی «هایما S۷پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها