کد خبر: ۱۵۷۲۹
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
در روزهای گذشته بود که شایعه شد‌ سدان سایز C دانگ‌فنگ یعنی یی‌ژوآن (یی شوئن) توسط ایران‌خودرو به بازار ایران خواهد آمد. خودرویی که نسخه فیس‌لیفت آن به‌تازگی معرفی شده و یک سدان با ویژگی‌های خوب محسوب می‌شود‌. اما گفته می‌شود گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌دنبال کامل کردن سبد محصولات خود است. یکی از سگمنت‌های خالی در بین محصولات ایران‌خودرو، سدان سایز D است.
به گزارش جدید پرس:

 باتوجه به اطلاعات برخی منابع، گویا ایران‌خودرو برنامه دارد تا سدان سایز D گروه دانگ‌فنگ یعنی یی‌ژوآن مکس (یی‌شوئن مکس) را وارد بازار ایران کند. اینگونه که گفته می‌شود، یی‌ژوآن مکس قرار است در دو تیپ بنزینی و هیبریدی توسط ایران‌خودرو مونتاژ شود. زمان عرضه اولین تیپ این خودرو، نیمه اول سال 1402 اعلام شده است. طبق ادعای دانگ‌فنگ، این سدان یکی از بهترین ساخته‌های این برند است!

‌مشخصات دانگ‌فنگ یی‌شوئن مکس
مدل بنزینی خودرو سدان آئولوس یی شوئن مکس در بخش فنی از یک پیشرانه 5/1 لیتری توربوشارژر TGDi با توان تولید ۱۹۰ تا ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ تا ۳۰۰ نیوتن متر بهره می‌برد که برای یک سدان 1,486 کیلوگرمی توان مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو جهت انتقال نیروی تولیدی پیشرانه به محور جلو از یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تَر کمک می‌گیرد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو در مرحله اول واردات عرضه 4000 دستگاه از مدل بنزینی آئولوس یی شوئن مکس را در دستور کار دارد.البته خودروبانک نوشته است، گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه قصد دارد که 500 دستگاه از نسخه هیبریدی این خودرو را نیز به بازار عرضه کند. نسخه هیبریدی آئولوس Yixuan Max به یک پیشرانه 5/1 لیتری مجهز به توربوشارژر ۱۶۳ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر مجهز است

و در کنار پیشرانه بنزینی یک پیشرانه برقی با توان تولید 177 اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته ‌ و در مجموع چیزی در حدود 340 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو در صورت عرضه به یکی از قوی‌ترین سدان‌های جدید بازار بدل خواهد شد. نیروی تولیدی در این سدان قدرتمند به وسیله یک جعبه‌دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

‌مشخصات ظاهری خودرو
طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵ میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلی‌متر است. می‌توان گفت ‌ سدان آتی ایران‌خودرو، بزرگ‌تر از آریزو۸ مدیران خودرو خواهد بود!با اینکه تجربه نشان داده ‌‌دانگ‌فنگ، تیپ‌های مجهز به امکانات مهم ایمنی خودروهایش را به ایران ارسال نمی‌کند؛ اما در مورد ایران‌خودرو شاید این مسئله فرق کند.

 

‌امکانات رفاهی خودرو
از خودرو سدان یی شوئن مکس به عنوان رقیب تویوتا کمری یاد می‌شود و این خودرو در چین و دیگر بازارها بسته به سطح تجهیزات از هفت تریم مختلف برخوردار است. این خودرو در نسخه فول‌آپشن از تجهیزات و امکانات به‌روزی برخوردار است و از تجهیزات سدان دانگ‌فنگ می‌توان به سنسور باران هوشمند برای بستن پنجره‌ها، گرمکن صندلی‌ها، دوربین پانوراما، چراغ‌های جلوی LED ماتریسی و صفحه نمایش بزرگ میانی و پشت آمپر دیجیتال اشاره کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها