کد خبر: ۱۵۱۹۳
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
تویوتا هایلوکس هیدروژنی به پیشرانه مدل میرای مجهز خواهد شد؛ این کار اصلاً آسان نیست و چالش‌های زیادی دارد.
به گزارش جدید پرس:

تویوتا جزو معدود شرکت‌هایی است که ایده تولید خودروهای هیدروژنی را دنبال می‌کند. مدیران خودروساز ژاپنی معتقدند پیشرانه‌های برقی تنها راه موجود برای کاهش آلایندگی نیست و باید از تمامی راهکارهای موجود نهایت استفاده را کرد. برای نمایش پتانسیل‌های بالای تکنولوژی پیل سوختی، این شرکت می‌خواهد با همکاری ائتلافی متشکل از چهار کمپانی انگلیسی، نسخه هیدروژنی پیکاپ پرطرفدار هایلوکس را توسعه دهد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی به پیشرانه مدل میرای مجهز خواهد شد. این کار اصلاً آسان نیست و چالش‌های زیادی دارد. برای غلبه بر این چالش‌ها، تویوتا شرکت ریکاردو را به‌عنوان یکی از مشاوران خود انتخاب کرده است. مهندسان این شرکت تجارب خود را برای یکپارچه‌سازی اجزای پیشرانه هیدروژنی با شاسی هایلوکس، در اختیار تویوتا قرار خواهند داد.

تویوتا هایلکوس

کمپانی ETL دیگر همکار تویوتا در پروژه‌ هایلوکس هیدروژنی است. این کمپانی در زمینه مدیریت حرارت پیشرانه به تویوتا کمک خواهد کرد. کمپانی D2H مسئول مباحث مربوط به ترمودینامیک خواهد بود و کمپانی Tatcham Research مسئولیت ارتقای ایمنی و امتیازات مربوط به بیمه را بر عهده خواهد داشت.

تویوتا هایلکوس

شاید بگویید تویوتا به‌تنهایی نیز می‌توانست این پروژه را توسعه دهد و نیازی به کمک چهار کمپانی انگلیسی ندارد. در پاسخ باید گفت درست است که تویوتا تجربه و دانش کافی برای توسعه هایلوکس هیدروژنی را داراست، اما با تشکیل یک ائتلاف انگلیسی، کمک‌های مالی از دولت این کشور دریافت می‌کند.

گفتنی‌ است تویوتا پروتوتایپ هایلوکس هیدروژنی را سال آینده در کارخانه برناستون انگلستان تولید خواهد کرد. اگر این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، به احتمال زیاد شاهد تولید هایلوکس هیدروژنی در تیراژ پایین خواهیم بود. در این پروژه شاخه تویوتا در بریتانیا و شاخه این کمپانی در اروپا به همکاری با ائتلاف انگلستانی خواهند پرداخت.

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تویوتا پیشرانه‌های هیدروژنی را جزو راهکارهای موجود برای کربن‌زدایی از صنعت حمل‌ونقل می‌داند. در حال حاضر این کمپانی مدل هیدروژنی میرای را روی خط تولید دارد. این سدان سایز متوسط، ۱۸۲ اسب‌ بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با یک مخزن پر می‌تواند تا ۶۴۷ کیلومتر مسافت را بدون آلایندگی طی کند.

تویوتا هایلکوس

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها