کد خبر: ۱۴۸۱۵
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
وزیر صمت گفت: ما به عنوان دولت مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم و برآورد ما این است که این کار به زودی انجام می‌شود، واردات خودروهای خارجی از سوی فوتبالیست‌ها مستقل از بحث واردات است.
به گزارش جدید پرس:

سید رضا فاطمی امین درباره اقدامات انجام گرفته برای واردات خودرو، اظهار کرد: با توجه به اینکه واردات خودرو طی ۴ سال گذشته انجام نشده، مردم برای تحقق آن به نوعی لحظه‌شماری می‌کنند اما روالی که در حال حاضر پیش می‌رود، طبیعی است؛ یکی از نخستین اقداماتی که هر واردکننده باید انجام دهد، انعقاد قرارداد با طرف‌های تجاری خود در خارج از کشور است که بیش از ۴۰۰ تقاضا برای واردات خودرو واصل شد و از میان آن‌ها ۲۷ تقاضا شرایط حداقلی داشتند و ۱۰ تا ۱۲ متقاضی در مسیر انعقاد قرارداد هستند؛ برآورد ما این است که این کار به زودی انجام می‌شود.

وزیر صمت افزود: در شرایط فعلی ما به عنوان دولت مشتاق واردات هرچه زودتر خودرو هستیم؛ در دولت یعنی میان سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست، گمرک و وزارت صمت هماهنگی برای واردات خودرو وجود دارد و اکنون واردکنندگان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که برای متقاضی واردات خودرو مهلت زمانی در نظر گرفته نشده، توضیح داد: خیر؛ از زمان ثبت سفارش ۶ ماه فرصت دارند که اقدامات لازم را انجام دهند، نکته مهم این است که از سوی ما مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد یا در صورت وجود نیز پس از اعلام آن به ما، آن را سریع برطرف می‌کنیم.

وی همچنین درباره اهدای حواله واردات یک خودروی خارجی به بازیکنان تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: این موضوع بحث دیگری است، این واردات ثبت سفارش و قرارداد با شرکت تولیدکننده ندارند در واقع این موضوع مورد خاص بوده و بسیار متفاوت است بنابراین دو مسیر مستقل از هم هستند؛ در موضوع واردات خودرو واردکننده به دنبال واردات تعداد زیادی خودرو به طور مثال ۵ هزار دستگاه خودرو است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای فروش رفته در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری، گفت: اکنون نسبت به مدت مشابه در سال قبل، بدقولی خودروسازان و تأخیر آن‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته که البته این میزان نیز زیاد است و باید برای رفع آن متمرکز شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها