کد خبر: ۱۴۷۶۰
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
قیمت خودرو همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است. کارشناسان چشم‌انداز افزایش قیمت‌ها را تا پایان سال جاری دارند و معتقدند خودرو تا پایان امسال حدود ۳۰ درصد گران می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

 قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، ۱۵ آذر ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت هفته‌ها از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار شروع به افزایش کرد. اما هنگامی که نوسانات دلار متوقف شد، اما خودرو درگیر افزایش قیمت‌ها بود که البته همچنان نیز ادامه دارد.

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت امروز مجددا با افزایش قیمت همراه شد.

پراید ۱۱۱ نسبت به روز گذشته ۴ میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت ۲۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ امروز ۳ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و حالا به نرخ ۲۰۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز نیز ۵ ملیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشت و به قیمت ۶۶۰ میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز ۵ میلیون تومان نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت همراه شد و هم‌اکنون با قیمت ۴۵۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ثابت مانده بود، برای بار دیگر ۵ میلیون تومان گران شد و حالا در قیمت ۵۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز ۹ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۴۴ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نسبت به دیروز ۴ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و حالا ۳۵۲ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج با ۲ میلیون افزایش قیمت همراه شد و در بازار کشور در نرخ ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: به دلیل ناامیدی بازار از مذاکرات برجام، محدودیت عرضه و تولید خودرو توسط خودروسازان، نبود نظارت هوشمند بر بازارهای آزاد و در آخر، نوسانات دلار بازار خودرو روند افزایش قیمتی را طی می‌کند.

او افزود: از طرفی دیگر، اگر وعده واردات خودرو عملی شود و خودروهای خارجی به بازار ایران بیایند، بحث تورم جهانی در ایران نیز مطرح می‌شود و تاثیری در قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی خواهد گذاشت و آن‌ها را باید با قیمت بالاتری خریداری کرد.

این کارشناس توضیح داد: با توجه به عوامل ذکرشده، چشم‌انداز بازار خودرو کشور تا پایان سال افزایشی است. به نظر می‌رسد قیمت خودرو تا پایان سال ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

قیمت روز خودرو

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها