کد خبر: ۱۴۱۰۰
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان پس از سه سال وقفه از تاریخ ۳ آذرماه برگزار شده و دیار خودرو با سه محصول در غرفه مخصوص خود ظاهر شده است. علاوه بر سدان تیگارد X۳۵، یک پیکاپ به نام بایک BJ۴۰ در دو نسخه متفاوت در غرفه خودنمایی می‌کند که نمونه چینی و مونتاژی خودروی پرطرفدار جیپ به حساب می‌آید.
به گزارش جدید پرس:

خودروی بایک BJ۴۰ در دو نسخه چهاردرب (BJ۴۰C) و دودرب (BJ۴۰F) توسط دیار خودرو مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. نسخه چهاردرب این ماشین دارای سقف جداشونده بوده و یک خودروی آفرودی عالی و در عین حال خانوادگی به حساب می‌آید. در عوض نسخه دودرب BJ۴۰ به طور خاص توجه جوانان و علاقه مندان به آفرود را به خود جلب کرده است. قسمت عقب پیکاپ BJ۴۰F روباز بوده و سقف ندارد و به معنای واقعی، جیپ رنگلر آمریکایی را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

از جمله بارزترین مشخصات بایک BJ۴۰ دیار خودرو قابلیت جداسازی و جابجایی قسمت‌های مختلف مثل درب‌ها و سقف است. نظیر این قابلیت به ندرت در خودروهای آفرودی موجود در بازار ایران یافت می‌شود.

جیپ چینی برای بازار ایران / یک خودروی آفرودی خانوادگی

مشخصات فنی بایک BJ۴۰

هر دو نسخه بایک BJ۴۰ به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز بوده که قدرتی بیش از ۲۲۰ اسب بخار را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به جفت محورها وارد می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی BJ۴۰C حدود ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که انتظار می‌رود این رقم برای نسخه دودرب، کمتر باشد.

قیمت احتمالی بایک BJ۴۰

این خودرو در امارات متحده با قیمتی معادل با ۱.۳۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. با این حال احتمال می‌رود این ماشین در بازار ایران در محدوده ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان الی ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود. البته دیار خودرو هنوز به قیمت دقیق و همین‌طور یک تاریخ مشخص برای عرضه آفرودهای جدید BJ۴۰ نکرده است. ناگفته نماند که این ماشین‌ها به جای BAIC با برند و لوگوی دیار راهی بازار می‌شوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها