کد خبر: ۱۲۱۹۴
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
تویوتا bZ۳ را به عنوان دومین خودروی الکتریکی باتری سفارشی خود معرفی کرده است که با باتری های پیشرفته عرضه شده توسط غول خودروهای برقی چینی BYD تامین می شود.
به گزارش جدید پرس:

تویوتا bZ۳ پنج سرنشین که قرار است سال آینده به فروش برسد، به طور انحصاری در چین ساخته و فروخته خواهد شد. این خودرو به دنبال خودروی شاسی بلند تویوتا bZ۴X خواهد بود که اوایل امسال در سطح جهانی عرضه شد.

تویوتا bZ۳

سومین مدل برای سری bZ نیز تایید شده است که در حال توسعه است که در تصویری با نور کم پیش‌نمایش شده است که خط سقف یک کراس اوور جمع و جور شیک را نشان می‌دهد. جزئیات بیشتر قرار است اواخر سال جاری فاش شود.

تویوتا bZ۳

طول آن ۴۷۲۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۳۵ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۴۷۵ میلی‌متر است، یعنی از نظر اندازه شبیه به تسلا مدل ۳ است.

تویوتا bZ۳

همچنین این خودرو از دستگیره‌های درهای تخت، سپر عقب مقاوم در برابر باد و چرخ‌های آلومینیومی بهره می‌برد که آن را به یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای کلاس خود تبدیل می‌کند.

زیر پوست یک باتری لیتیوم-یون لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) ساخته شده توسط BYD قرار دارد که برای حفظ ۹۰ درصد ظرفیت شارژ خود پس از یک دوره ۱۰ ساله ساخته شده است.

در حالی که تویوتا جزئیات خاصی از پیشرانه مانند عملکرد و نرخ شارژ را فاش نکرده است، ادعا می کند bZ۳ بردی در حدود ۳۷۲ مایل دارد.

فضای داخلی خودرو با در نظر گرفتن مفهوم "سالن خانوادگی" تویوتا طراحی شده است، جایی که خودروها بیشتر به عنوان یک فضای خانوادگی دیده می شوند تا حمل و نقل.

تویوتا bZ۳

«جزیره دیجیتال» ویژگی مرکزی کابین این خودرو است؛ صفحه نمایش برای تنظیم تهویه مطبوع، موسیقی و عملکردهای کامل کنترل صوتی استفاده می شود.

تویوتا bZ۳

حدود ۱۰۰ مهندس بر روی مهندسی، طراحی و تولید bZ۳ با تیم هایی از تویوتا، BYD و FAW Toyota که یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ژاپنی و First Automobile Works چین است، کار کردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها