کد خبر: ۱۱۹۴۵
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
رکود همچنان در بازار وجود دارد و سطح معاملات بسیار پایین است. اما به نظر نمی‌رسد که انتظارات تورمی در رابطه با بازار خودرو کشور تا پایان سال جاری کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱، بازار افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد را تجربه کند.
به گزارش جدید پرس:

رکود همچنان در بازار وجود دارد و سطح معاملات بسیار پایین است. اما به نظر نمی‌رسد که انتظارات تورمی در رابطه با بازار خودرو کشور تا پایان سال جاری کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰، بازار افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد را تجربه کند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز گفت: رکود همچنان در بازار وجود دارد و سطح معاملات بسیار پایین است. اما به نظر نمی‌رسد که انتظارات تورمی در رابطه با بازار خودرو کشور تا پایان سال کاهش یابد. از طرفی دیگر، به دلیل شرایط سیاسی موجود در کشور و همچنین، فقدان سیاست‌گذار قوی در بحث صنعت و بازار خودرو که تصمیمات‌شان تغییری در رویه بازار ایجاد کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بازار افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد را تجربه کند.

چندی پیش هم، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز گفته بود: بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و اینکه برخی می‌گویند بازار از رکود خارج شده، صحیح نیست. چراکه و خرید و فروش به ندرت صورت می‌گیرد. اما با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور، به نظر می‌رسد که این رکود موجود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها