کد خبر: ۱۱۲۴۷
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
بازار خودرو عملاً هفته اول تعطیل بود و اغلب قیمت خودروهای پرتقاضای داخلی بدون تغییر بودند. همچنان آینده مبهم واردات خودرو و قیمت گذاری دستوری و روند قیمت دلار متغیرهای مهم بازار خودرو محسوب می شود. این هفته قیمت تیبا ۲ فقط افزایش یافت و با افزایش یک میلیون تومانی به ۲۰۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما را نیز کاهش یک میلیونی را ثبت کرد و به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.
به گزارش جدید پرس:

بازار خودرو این هفته با توجه به تعطیلات دو روزه،‌ ساکت تر از همیشه بود و قیمت مدل های پر تقاضای بازار عملاً بدون تغییر باقی ماندند. در این هفته عملاً خبر مهمی در حوزه خودرو منتشر نشد و به غیر از مزایده خودروهای خاک خورده در گمرک و مزایده خودروهای بدون گارانتی سایپا،  سایر موضوعات و متغیرهای اثرگذار تغییری نکرده‌اند.

 

همچنان واردات خودرو که قرار بود لیست شرکت های واردکننده در هفته اول مهر ماه مشخص شود، در هاله ای از ابهام قرار دارد. دادفر،‌ دبیر واردکنندگان خودرو این هفته همچنان معتقد است که این آیین نامه برای خودروسازان نوشته شده و با این شرایط واردات خودرو شدنی نیست. پیش تر هم صادق الحسینی، اقتصاددان گفته بود که واردات خودرو منوط به احیای توافق هسته ای است و بدون احیای برجام با هر آیین نامه ای، واردات خودرو دور از انتظار خواهد بود. در این شرایط به نظر می رسد که با کم رنگ شدن دستیابی به توافق هسته ای نه تنها عملاً واردات خودرو دور از دسترس به نظر می رسد که افزایش قیمت دلار می توان دوباره منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار داخلی شود.

 قرعه کشی خودرو  هم فعلا به نظر می رسد که حداقل تا پایان سال ادامه داشته باشد، هرچند که حذف قیمت گذاری دستوری بیش از گذشته به گوش می رسد.

 

قیمت ایران خودرو

این هفته تنها قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما نسبت به هفته گذشته تغییر کرد و با کاهش یک میلیونی همراه شد. قیمت پژو ۲۰۷ دستی که هفته پایانی شهریور، ۴۰۴ میلیون تومان بود، در پایان هفته اول مهر به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.

 
 

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در اوایل شهریور تا ۲۹۵ میلیون تومان هم کاهش پیدا کرد، هفته آخر شهریور دوباره به ۳۰۰ میلیون تومان رسید و این هفته بدون تغییر باقی ماند.

قیمت پژو پارس TU5 هم این هفته بدون تغییر بود و بر روی ارتفاع ۳۷۲ میلیون تومانی باقی ماند. قیمت پژو پارس سال هم در هفته اول مهر ۳۰۸ میلیون تومان بود.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

این هفته قیمت تیبا ۲ فقط افزایش یافت و با افزایش یک میلیون تومانی به ۲۰۵ میلیون تومان رسید. قیمت تیبا ۲ عملاً نسبت به ابتدای سال بدون تغییر باقی مانده است؛ قیمت این خودرو در ابتدای سال برابر با ۲۰۷ میلیون تومان بود. حداکثر قیمت تیبا ۲ مربوط به اردبیهشت بود که به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

قیمت کوییک R نیز که ابتدای این هفته برابر با ۲۰۷ میلیون تومان بود در اواسط هفته با کاهش یک میلیونی به ۲۰۶ میلیون رسید. اما در روز چهارشنبه دوباره قیمت کوییک R افزایش یک میلیون تومان را ثبت کرد تا عملاً این هفته بدون تغییر باشد.

قیمت شاهین همانند چندین هفته گذشته بر روی ۳۶۰ میلیون تومان قفل شده است.

قیمت سایپا

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها