کد خبر: ۱۰۴۵۳
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از رشد ۵۱ درصدی تولید کامل خودرو در این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون خبر داده و وعده کرده است که از ابتدای مهرماه، تولید روزانه به ۲۸۰۰ دستگاه در روز افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که این گروه صنعتی در یک روز رکورد تولید بالغ بر ۳۱۰۰ دستگاه خودرو کامل را داشته است.
به گزارش جدید پرس:

مهدی خطیبی امروز (یکشنبه) از افزایش روزانه تولید خودرو از ابتدای مهرماه به بیش از ۲۸۰۰ دستگاه خبر داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۲۷ شهریورماه، ۲۸۱ هزار دستگاه خودرو کامل در بخش‌های سواری، نیمه‌سنگین و سنگین به تولید رسیده است، گفت: عبور مستقیم خودرو از خط تولید تا ۲۷ شهریورماه، معادل ۶۱ درصد از کل تولید کامل سال گذشته بوده و در بخش خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین نیز تا پایان شهریورماه کل تولید سال گذشته را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ضمن اشاره به ورود تعداد خودروهای ناقص گروه به کانال ۲۰۰۰ دستگاه که به‌زودی وارد کانال ۱۰۰۰ دستگاه نیز خواهد شد، گفت: دقت در تکمیل خودروهای ناقص از تولید خودرو مهم‌تر است و تجاری‌سازی هر یک از این خودروها به دو برابر زمان تولید خودرو کامل نیاز دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ می‌گذرد، با حفظ شرایط کیفی به دست مشتریان برسد. 

خطیبی از افزایش روزانه تولید از ابتدای مهرماه به بیش از ۲۸۰۰ دستگاه خبر داد و گفت: با حذف خودروهای ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند تولید شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف تولید روزانه ۲۸۰۰ دستگاه خودرو را دنبال می‌کنیم. عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تا ۲۷ شهریورماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۳ درصدی را تجربه کرده است؛ افزایش عرضه و تامین نیاز مشتریان سبب ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد شد.

وعده افزایش تولید روزانه از ابتدای نیمه دوم سال در حالی داده شده که این گروه صنعتی در نخستین روز از تیر ماه سال جاری اعلام کرده بود که در راستای اجرای فرامین رییس جمهوری و راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) موفق شده از مرز ۳۰۰۰ دستگاه تولید روزانه عبور کند و با افزایش ۶۸ درصدی تولید کامل در خردادماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته، در روز ۳۱ خرداد ۳۱۶۶ دستگاه خودرو کامل را به تولید برساند. 

 

برنامه جدید تولید ایران‌خودرو کمتر از قبل؟!

البته می‌توان احتمال داد که منظور از این وعده، تولید روزانه خودروهای کامل است که در این رابطه هم می‌توان گفت که ایران‌خودرو مدعی است از ابتدای خرداد ماه امسال، هیچ خودروی ناقصی تولید نکرده است.

عملکرد ایران‌خودرو و سایپا در مرداد امسال نشان می‌دهد که این خودروسازان در مجموع قریب به ۷۷ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند که بررسی نقطه‌ به‌ نقطه آمار تولید و فروش خودروسازان در هر ماه و مقایسه با آمار تولید در ماه‌های تیر و خرداد نشان می‌دهد که تولید خودروسازان ماه‌به ماه کمتر شده است.

این اظهارنظر مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو که تولید روزانه ۲۸۰۰ دستگاه در روز از ابتدای مهر ماه را وعده کرده و از آن به‌عنوان افزایش تولید یاد می‌کند، نشان می‌دهد که احتمالا طی این مدت (ابتدای تیرماه تا به امروز) تولید روزانه‌ای کمتر از ۳۰۰۰ دستگاه داشته است.  

در این باره ایران خودرو توضیح داده است: آمار تولید بالغ بر ۳۱۰۰ دستگاه رکورد تولید و مختص یک روز بوده است و برنامه تولید ماهانه نبوده است اما اکنون مقرر شده تا ازمهرماه به صورت روزانه ۲۸۰۰ دستگاه تولید شود.

خداحافظی با سمند و پژو۴۰۵

مدیرعامل ایران خودرو در بخش دیگری از سخنانش، از رده خارج کردن پژو ۴۰۵ و سمند را دستاورد بزرگ ایران‌خودرو دانست و افزود: طی چند روز آینده، برای همیشه با این دو خودرو خاطره‌ساز خداحافظی خواهیم کرد. 

افتتاح خط تولید هایما ۸S در روزهای آینده

وی همچنین از آغاز تولید انبوه و افتتاح خط تولید هایما ۸S که خودرویی با کیفیت و قیمت رقابتی است، در روزهای آینده خبر داد و گفت: طبق وعده‌های داده شده، هر ماه یک دستاورد در گروه صنعتی ایران‌خودرو را معرفی خواهیم کرد. 

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن اشاره به قراردادهای ۲۵۰۰ دستگاهی اتوبوس و ۵۰۰۰ دستگاهی ون با وزارت کشور، توسعه صادرات را از جمله برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو دانست و افزود: با رونق شکل گرفته در تولید خودروهای سنگین و تجاری، به زودی شاهد تردد آتامان ایران‌خودرو دیزل در جاده‌های روسیه و کشورهای اروپایی خواهیم بود و در این زمینه توافقات لازم برای صادرات ۱۰۰۰ دستگاه از این محصول با طرف روسی شکل گرفته است. 

ایجاد خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی، مهمتر از صادرات

خطیبی تاکید کرد: ارائه خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی از صادرات محصول مهمتر است. برای محصول کشنده آتامان در کنار قطعات یدکی مورد نیاز، خدمات پس از فروش مناسبی تدارک دیده شده تا به اعتبار ایران‌خودرو در سایر کشورها لطمه‌ای وارد نشود. رویکرد ایران‌خودرو برای محصول پروژه TF۲۱ نیز رویکردی صادراتی است. به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی ۱۸ ماهه به معنای عبور ایران‌خودرو از استانداردهای خودروسازان جهانی است.

وی گفت: مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF۲۱، بازه ۱۸ ماهه پیش‌بینی شده که بی‌سابقه بوده و مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور است. بلافاصله پس از تولید انبوه ری‌را، این محصول تولید و روانه بازار خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو ضمن عذرخواهی بابت بی‌توجهی‌های سال‌های گذشته نسبت به کیفیت خودرو، بر عزم شکل گرفته در ایران‌خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: با حذف خودروهای ناقص گام مهمی در ارتقای کیفیت محصولات برداشته شده است  اما تا رسیدن به اهداف مسیر طولانی در پیش داریم؛  این تعهد را به مردم و مشتریان می‌دهیم که با تمرکز و توجه بالایی این مسیر را دنبال خواهیم کرد. 

وی افزود: کیفیت محصولات هیچ‌گاه مورد تایید و دفاع نبوده است؛ بنابراین با نگاه انتقادی که نسبت به مقوله کیفیت وجود داشت و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان مدیریت مجموعه را بر عهده گرفته‌ام و در تحقق اهداف تعیین شده نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد. 

خطیبی در پایان نبود معوقات در تحویل خودرو به مشتریان را یکی از دستاوردهای مهم اخیر دانست و اظهار کرد: جز در موارد بسیار جزیی و کم، تعهد معوقی نداریم و حتی در برخی موارد خودروها زودتر از موعد به دست مشتریان می رسد. به‌زودی و ‌با اتمام شهریورماه، گزارش شش ماهه عملکرد گروه صنعتی ایران‌خودرو را بصورت مبسوط به استحضار مردم و مسئولان خواهیم رساند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها