کد خبر: ۲۷۲۳۲
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
فرماندار شهرستان فیروزکوه از تخلیه برخی از محلات در مسیر سیلاب احتمالی شهرستان فیروزکوه خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

محمد حیدری منش عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده باش کامل دستگاه‌های مرتبط با بحران اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز هواشناسی در فیروزکوه و افزایش بارندگی‌های شدید احتمال وقوع سیلاب در شهر و روستاهای شهرستان فیروزکوه امکان پذیر است.

وی افزود: با تصمیم ستاد بحران برای پیشگیری از هرگونه تلفات جانی و خسارات کمتر، شهرک کوهسار در حد فاصل امامزاده و مدرسه پیامبر اعظم که در مسیر سیلاب قرار گرفته به طور کامل تخلیه شده است. 

فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت:ساکنین شهرک کوهسار ضمن دوری از سکونتگاه خود در مسیر سیلاب قرار نگیرند و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

حیدری منش یادآور شد: احتمال بالا آمدن آب در دیگر مسیل‌ها و رودخانه‌های شهری و روستایی وجود دارد، لذا تقاضا می‌شود شهروندان نسبت به ترددهای درون و برون شهری و توقف حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها برای فردا جمعه، با تصمیم ستاد مدیریت بحران، جمعه بازار فیروزکوه نیز تعطیل خواهد بود.

تلف شدن 200 رأس دام و تخریب کامل 22 واحد مسکونی در سیل دیروز فیروزکوه

حیدری‌منش با اشاره به خسارات وارده از سیل روز گذشته اظهار داشت: بر اساس گزارش کمیته ارزیابی شهرستان فیروزکوه، سیل روز گذشته در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری آسیب‌های زیادی وارد کرده که در این راستا، بالغ‌‌بر 200 رأس دام و یک‌هزار قطعه مرغ در پنج روستا تلف شدند.

وی افزود: در این راستا یک سالن از واحد مرغداری در دهستان پشت کوه تخریب و خسارت‌هایی به این واحد مرغداری وارد شد و در حوزه کشاورزی نیز بالغ‌بر 600 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان فیروزکوه دچار خسارت شده و این موضوع به کشاورزان ما که درآمد سالانه و معیشت آن‌ها به این امر وابسته است، زیان بسیاری را وارد می‌کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه گفت: در روستای طرود، طبق ارزیابی انجام شده، تاکنون 22 واحد مسکونی تخریب کامل شده است.

وی تأکید کرد: در شهرستان فیروزکوه، نیازمند این هستیم که اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری پیش‌بینی شود؛ در روستای طرود 9 سازه آبخیزداری داشتیم که این سازه‌ها عملکرد مطلوبی داشتند، اما لازم است که سازه‌های جدیدتری احداث شود.

حیدری‌منش در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون سه دستگاه خودرو در شهر و روستاهای فیروزکوه از بین رفته و قسمت زیادی از 60 واحد مسکونی در شهر فیروزکوه به دلیل آب‌گرفتگی دچار مشکلاتی شدند و اثاثیه آنان تخریب شده است.

گفتنی است ساعتی پیش بارش شدید باران منجر به وقوع سیلاب در روستاهای شادمهن، وشتان و سله‌بن شد اما شدت این سیلاب‌ها به حدی نبوده که سبب خسارت جدی شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها