کد خبر: ۲۶۸۵۷
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
سازمان هواشناسی با پیش بینی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریای خزر، برای روز‌های ۱۵ تا ۱۹ خرداد، هشدار سطح زرد صادر کرد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر دوشنبه ۱۵ تا عصر جمعه ۱۹ خرداد، افزایش سرعت باد سبب افزایش ارتفاع امواج در سواحل (تا ۱/۲ متر) و فراسواحل (تا دو متر) خواهد شد.

گفتنی است روز دوشنبه نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های گلستان و مازندران و روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های گلستان، مازندران و گیلان تحت شرایط یاد شده قرار خواهند گرفت.

غرق شدن شناگران، ایراد آسیب به تورهای صیادی، قفس های پرورش ماهی، قایق ها و شناورهای کوچک و بروز اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و مسافربری در روزهای یاد شده محتمل است.

بر این اساس ممنوعیت شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم برای ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر داشتن تدابیر مقتضی برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری و فعالیت های دریایی در فراساحل، از توصیه های ضروری است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها