کد خبر: ۲۵۸۵۱
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
یک کارگاه متروکه در شهر ری (تهران) که روغن سوخته را به روغن خوراکی تبدیل می کرد، پلمب شد.
به گزارش جدید پرس:
فرمانده انتظامی شهرستان ری تهران از شناسایی و کشف کارگاه تولید روغن خوراکی تقلبی، در محدوده امین آباد شهر ری خبرداد.
 
 سرهنگ محمدقاسم طرهانی دراین‌باره گفت:‌به دنبال اجرای طرح ساماندهی انبارها و کارگاه‌های واقع در سطح حوزه استحفاظی فرمانده انتظامی شهرستان ری، تیمی از ماموران اطلاعات کلانتری ۱۷۳ این فرماندهی اقدامات خود را آغاز کردند. یکی از این تیم‌ها هنگام گشت زنی در محدوده امین آباد، متوجه فعالیت غیرمجاز در یک کارگاه متروکه شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.
 
 
وی با بیان اینکه ماموران در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند که یک دستگاه خودروی باربری به طرز مشکوکی وارد این انبار متروکه شد، گفت: بررسی‌ها حاکی از آن بود که هیچگونه فعالیتی در این انبار گزارش نشده و در واقع محل مذکور یک انبار متروکه است.
 
طرهانی ادامه داد:‌ پس از بررسی و مراقبت‌های شبانه روزی مشخص شد مرد جوانی با استفاده از  یک دستگاه خودروی باری اقدام به جمع آوری روغن‌های مصرف شده و غیرقابل مصرف از فست فودها و رستوران‌ها کرده و آنها را به این انبار متروکه انتقال داده است. تحقیقات ماموران حاکی از این بود که این مرد جوان پس از اضافه کردن چندین مواد افزودنی و شفاف کننده،   روغن‌های مصرف شده را مانند روغن تازه شفاف کرده و بصورت فله‌ای در بازار مصرف عرضه کرده بود.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به انجام هماهنگی‌ با مرجع قضائی، گفت:‌با اخذ مجوز قضایی تیمی از ماموران به همراه نماینده اداره بهداشت به محل مورد نظر اعزام شده و موفق شدند ضمن دستگیری متهم تعدادی تجهیزات کارگاهی را نیز کشف و ضبط کنند. همچنین در جریان این عملیات پلیسی بیش از پنج هزار لیتر روغن تقلبی مصرف شده و غیر بهداشتی نیز کشف شد.
 
طرهانی با بیان اینکه کارگاه متروکه پلمب شد، گفت: متهم برای تحقیقات بیشتر به مقر انتظامی منتقل شد و پس از اقرار به جرم خود به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها