کد خبر: ۲۵۵۸۳
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
درحالیکه انتخابات پارلمانی یونان که از صبح امروز آغاز شد، مراحل ابتدایی شمارش آراء را سپری می‌کند، نتایج اولیه از پیشتازی حزب راست‌گرای حاکم حکایت دارد.
به گزارش جدید پرس:

 رأی‌ دهندگان یونانی امروز یکشنبه برای انتخاب ۳۰۰ نماینده پارلمان این کشور پای صندوق‌ های رأی‌ رفتند.

پیش‌ بینی های های اولیه از نتیجه انتخابات نشان می‌ دهد که حزب «دموکراسی نوین» به رهبری «کیریاکاس میتسوتاکیس» نخست‌ وزیر یونان بیشترین رأی‌ را به دست آورده است.

با این حال بعید به نظر می‌ رسد که حزب حاکم بتواند به تنهایی اکثریت کرسی‌ های پارلمان را به دست آورد.

حزب محافظه‌کار «دموکراسی نوین» به رهبری «کیریاکاس میتسوتاکیس» هم اکنون اکثریت کرسی‌ ها در پارلمان را در اختیار دارد. حزب چپ‌ گرای «سیریزا» به رهبری «الکسیس سیپراس» نخست‌ وزیر پیشین یونان رقیب اصلی حزب حاکم به شمار می آید.

مراکز اخذ رأی‌ در یونان کار خود را از ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز کردند و کار شمارش آراء با پایان رای‌گیری در ساعت ۱۹ به وقت محلی آغاز شده است.

شبکه تلویزیونی یورو نیوز در این خصوص گزارش کرد: مقایسه نتیجه رأی‌ گیری امروز یکشنبه در یونان (بر اساس تخمین‌ های صورت گرفته) با انتخابات دوره قبل در سال ۲۰۱۹ از کاهش آرای هر دو حزب «دموکراسی نوین» و «سیریزا» حکایت دارد.

تصویر

بین «۵ تا ۷ حزب» در پارلمان آینده یونان حضور خواهند داشت

تخمین های اولیه از نتیجه انتخابات پارلمانی یونان نشان می‌ دهد که بین «۵ تا ۷ حزب» در پارلمان آینده حضور خواهند داشت.

هر کدام از احزاب برای راهیابی به پارلمان باید حداقل ۳ درصد آراء را به دست آورند. حضور احزاب مختلف در پارلمان آینده به معنای کاهش بخت حزب «دموکراسی نوین» به رهبری کیریاکاس میتسوتاکیس نخست‌ وزیر یونان برای کسب اکثریت کرسی‌ های پارلمان است. حزب «دموکراسی نوین» در صورت عدم کسب ۱۵۱ کرسی پارلمان برای تشکیل دولت آینده نیازمند ائتلاف با احزاب دیگر خواهد بود.

نتیجه نظرسنجی در مراکز رای‌گیری: حزب حاکم بین ۳۶ تا ۴۰ درصد آراء را به دست می‌آورد

نتیجه نظرسنجی از رای‌ دهندگان یونانی که همزمان با پایان کار مراکز رای‌ گیری منتشر شد نشان می‌ دهد که حزب «دموکراسی نوین» به رهبری کیریاکاس میتسوتاکیس بین ۳۶ تا ۴۰ درصد آراء را به دست خواهد آورد. این در حالی است که حزب «سیریزا» به رهبری الکسیس سیپراس، نخست‌ وزیر پیشین یونان ۲۵ تا ۲۹ درصد آراء را کسب خواهد کرد.

بنا به تخمین‌ های صورت‌ گرفته بعید به نظر می‌ رسد که حزب «دموکراسی نوین» به تنهایی قادر به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان آینده یونان باشد. حزب سوسیالیست «پازوک» بنا به نتیجه نظرسنجی منتشر شده پس از «دموکراسی نوین» و «سیریزا» در جایگاه سوم قرار دارد. تخمین زده می‌ شود که سوسیالیست‌ ها بین ۹.۵ تا ۱۲.۵ درصد آراء را به دست آورند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها