کد خبر: ۲۵۵۶۹
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
مهدی طارمی در جریان دیدار تیمش در لیگ پرتغال موفق به ثبت پوکر شد. سه گل از چهار گل مهدی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.
به گزارش جدید پرس:

گل کردن سه پنالتی در یک بازی کار هر کسی نیست. این کار علاوه بر مهارت بالا به نیروی ذهن فوق‌العاده قوی احتیاج داد. در عین حال فارغ از اینکه اساساً اعلام سه پنالتی به سود یک تیم در یک مسابقه امری غیرمعمول به نظر می‌رسد، گل کردن هر سه پنالتی از آن هم غیرعادی‌تر است. به همین خاطر تعداد انگشت‌شماری از بازیکنان در تاریخ فوتبال موفق شده‌اند در یک بازی سه ضربه پنالتی خود را تبدیل به گل کنند. مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو یکی از این بازیکنان است.

به گزارش اعتمادآنلاین، در سطح اول باشگاهی اروپا و در قرن بیست و یکم، تا قبل از بازی شنبه‌شب پورتو برابر فامالیسائو که با پوکر طارمی (سه گل از روی نقطه پنالتی) به پایان رسید، تنها کارلوس سولر بازیکن اسپانیایی والنسیا در جریان بازی مقابل رئال مادرید در فصل 2021-2020 موفق به انجام چنین کاری شده بود. جالب اینکه هر دو بازیکن اولین ضربه پنالتی خود را از دست دادند اما با دخالت VAR پنالتی تکرار و روند هت‌تریک آنها از روی نقطه پنالتی آغاز شد.

 

علاوه بر این دو می‌توان به رونالدو اسطوره فوتبال برزیل اشاره کرد که در سال 2004 در بازی مقابل آرژانتین سه ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد و باز اتفاقاً در آن دیدار هم داور دستور به تکرار ضربه پنالتی اول داده بود! البته نباید فراموش کرد در آن بازی هر سه پنالتی اعلام‌شده به نفع سلسائو را خود رونالدو به دست آورده بود که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

گریگوریس آتاناسیو در دسته چهارم یونان، جاش رایت بازیکن تیم گیلینگهام در برتری 3-2 تیمش مقابل اسکانتورپ یونایتد در  چمپیونشیپ، کن بارنز بازیکن منچسترسیتی در جریان برد 6-2 تیمش برابر اورتون در دسته اول فوتبال انگلیس سال 1957 و کالب بیمنیمانا بازیکن تیم کایزر چیفز در لیگ آفریقای جنوبی دیگر نمونه‌های گل کردن سه پنالتی در یک بازی هستند.

به این ترتیب می‌توان گفت در سطح اول فوتبال دنیا مهدی طارمی در کنار رونالدوی افسانه‌ای و کارلوس سولر ستاره والنسیا قرار گرفته است. البته طارمی یک مزیت نسبت به این دو بازیکن دارد و آن هم اینکه او موفق به زدن چهار گل در یک بازی شده که سه‌تا از آنها پنالتی بوده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها