کد خبر: ۲۵۴۳۳
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
دزدان مسلح خانه‌های اعیانی شمال تهران بسیار سازمان یافته اقدام می‌کردند، ۲ زن در این باند تا دندان مسلح بودند که مأموریتی پوششی داشته باشند.
به گزارش جدید پرس:

اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که زن و مردی با مراجعه به پلیس از سرقت طلا و وسایل خانه‌شان از سوی ۲ مرد مسلح در شمال تهران خبر دادند و با توجه به حساسیت موضوع تیمی از اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان مسلح وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات، اظهارات زن و مرد جوان را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد ۲ مرد در نقش پلیس وارد ساختمان شده و زمانی که زن جوان در خانه را روی ۲ مرد جوان باز می‌کند با تهدید اسلحه آن‌ها روبه‌رو می‌شود و در ادامه مردان مسلح با تهدید اسلحه اقدام به سرقت طلا، گوشی موبایل، پول و وسایل با ارزش کم حجم داخل خانه و خودرو می‌کنند.

بدین ترتیب کارآگاهان برای تجسس‌های فنی به محل سرقت رفته و در بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته مشاهده می‌کنند که همراه این سارقان یک زن دیگر نیز وارد ساختمان شده و در راه پله‌ها مشغول به زاغ زنی و گمراه کردن اهالی ساختمان بوده است.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در جریان سرقت‌های مسلحانه دیگری به همین شیوه قرار گرفتند و در بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته در صحنه‌های سرقت که بیشتر در شمال تهران رقم خورده پی بردند که زن جوان در برخی از سرقت‌ها نیز فرزندش را برای گمراه کردن با خود به محل سرقت می‌برده و این در حالی بود که مردان مسلح با کلاه سعی بر پوشاندن چهره‌شان داشتند، اما یکی از دوربین‌ها چهره متهمان را فاش کرد.

همین سرنخ کافی بود تا متهمان که سابقه‌دار هم بودند شناسایی شوند و کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه سارقان مسلح را در جنوب تهران ردزنی کردند.

کارآگاهان روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه با شناسایی مخفیگاه متهمان برای دستگیری آن‌ها وارد عمل می‌شوند، اما یکی از سارقان که مسلح بود با مشاهده مأموران در یک قدمی‌شان اقدام به تیراندازی به سمت مأموران می‌کند که تیم پلیسی با اطلاع از مسلح بودن سارقان و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به سمت متهم تیراندازی کرده و پس از خلع سلاح سارق مسلح با انجام فنون رزمی متهم دستگیر و همدستانش نیز که در مخفیگاهشان پنهان شده بودند تسلیم پلیس شدند.

متهمان پس از دستگیری به ۳ سرقت مسلحانه از خانه‌های شمال تهران اعتراف کردند و یکی از متهمان در اعترافاتش گفت: در نقش مأمور وارد ساختمان‌هایی که از قبل شناسایی کرده بودیم می‌شدیم و در ادامه مرضیه در راه پله‌ها زاغ زنی می‌کرد تا اگر همسایه‌ای قصد دخالت در کارمان داشتند با فریبکاری آن‌ها را سرگرم می‌کرد و می‌گفت که پلیس وارد ساختمان شده و در حال مأموریت است نباید دخالت کنند و همین باعث می‌شد که دیگر کسی به ما کاری نداشته باشد.

وی در ادامه گفت: پس از ورود به خانه در نقش مأمور با تهدید اسلحه طلا، پول، گوشی موبایل، خودرو و وسایل با ارزشی که می‌توانستیم با خودمان حمل کنیم از خانه‌ها سرقت می‌کردیم.

سارق مسلح در خصوص شناسایی خانه‌ها گفت: بعد از اینکه تصمیم به این سرقت‌ها گرفتیم برای شناسایی خانه‌ها از زن جوانی که به این خانه‌ها در نقش پرستار یا نظافتچی رفت و آمد داشت کمک گرفتیم و او نیز با توجه به پیشنهاد پول خوبی که داده بودیم با ما همدست شد و آمار خانه‌هایی را که طلا و پول نگهداری می‌کردند به ما می‌داد و در یک فرصت مناسب برای سرقت وارد عمل می‌شدیم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در راستای این خبر گفت: سلاح کلت کمری و اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف شد و مالباخته در مواجهه حضوری آن‌ها را شناسایی کرد.

وی افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند و خوشبختانه در صحنه دستگیری که سارقان به سمت مأموران تیراندازی کرده بودند هیچ یک از مأموران و متهمان زخمی نشدند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها