کد خبر: ۲۵۲۶۷
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
پس از آنکه روسیه ادعای نابودی سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکا در اوکراین را مطرح کرد، در نهایت واشنگتن مجبور به اعتراف این شد که این سامانه پیشرفته آسیب دیده است.
به گزارش جدید پرس:

 یک مقام دفاعی آمریکا امروز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که سامانه موشکی پیشرفته پاتریوت در اوکراین آسیب دیده اما همچنان عملیاتی است.

این مقام آمریکایی توضیح داد که سامانه پاتریوت همچنان عملیاتی است و آسیبی که بر اثر سقوط یک پرتابه ناشناس به آن وارد آمده، هنوز در حال ارزیابی است.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه مدعی شد که در حمله شبانه به اوکراین، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت آمریکا را با موشک مافوق‌صوت «کینژال» منهدم کرده است؛ موضوعی که می‌تواند به‌عنوان یکی از روزهای تاریک آمریکا در بازار جهانی تسلیحات به‌شمار بیاید.

واشنگتن در تبلیغات همیشگی خود، سامانه پاتریوت را با قابلیت رهگیری و سرنگونی موشک‌های مافوق‌صوت یا همان هایپرسونیک معرفی می‌کند اما به نظر بر اساس اعلام خود آمریکا یک نمونه از همین موشک‌ها در نزدیکی سامانه پاتریوت فرود آمده است.

دیروز نیز سه مقام آگاه آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند که آسیب وارده شده به این سامانه دفاع هوایی به دنبال حمله موشکی روسیه به نزدیکی کی‌یف "حداقلی" بوده است.  

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها