کد خبر: ۲۵۲۳۹
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برای حضور در مراسم افتتاح بازارچه مرزی و خط انتقال برق از ایران به پاکستان، لحظاتی قبل عازم نقطه مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران در «مند» واقع در ایالت بلوچستان شد.
به گزارش جدید پرس:

از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، شهباز شریف در راس یک هیات سیاسی - اقتصادی اسلام‌آباد را به مقصد منطقه مرزی مند واقع در ایالت بلوچستان ترک کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: سفر امروز نخست وزیر به منطقه مرزی مند که قرار است آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان در مراسم افتتاح بازارچه مرزی و پروژه برق پولان-گبد حضور داشته باشد، بیانگر فصل جدیدی در روابط دو کشور همسایه است.

این بیانیه می‌افزاید: شهباز شریف با آیت الله رئیسی دیدار خواهد کرد و هر دو رهبران پروژه‌های بازارچه مرزی و خط انتقال برق را افتتاح می‌کنند.

دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی موجب بهبود زندگی ساکنان مرزی و توسعه استان‌های همجوار شده و به غلبه بر پدیده قاچاق کمک بزرگی می‌کند.

دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور در حال کار بر روی ۵ بازارچه دیگر نیز است که به زودی گشایش خواهد یافت. همچنین پروژه انتقال برق ایران نیز گامی موثر برای غلبه بر کمبود انرژی در بلوچستان پاکستان است و سطح برق دریافتی از کشور همسایه با افتتاح این پروژه به ۲۰۳ مگاوات افزایش می‌یابد.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای افتتاح همزمان بازارچه مرزی و پروژه انتقال برق از ایران به پاکستان با حضور سران دو کشور را بیانگر تعهد قوی تهران و اسلام‌آباد برای همکاری در ارتقای رفاه استان‌های همجوار مرزی عنوان کرد.

براساس این گزارش، افتتاح بازارچه مرزی پیشین - مند نوید رونق اقتصادی میان دو کشور همسایه و همچنین افزایش رفت و آمد مردمی است که سبب تقویت روابط و ایجاد فرصت‌های بیشتر در مسیر گسترش تعاملات اقتصادی بازرگانی ایران و پاکستان می‌شود.

علاوه بر این اجرای طرح انتقال ۱۰۰ مگاوات برق دیگر از ایران به همسایه شرقی، حاصل توافقات وزرای نیرو و انرژی دو کشور در کمتر از یک سال گذشته است که با سرعتی کم‌نظیر و در مدت زمانی کمتر از ۹ ماه عملیات طراحی، مهندسی و اجرای آن به اتمام رسیده و ۸۳ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت به‌همراه پست‌ها و تجهیزات جانبی، احداث و آماده بهره‌برداری شده است که بهره‌برداری رسمی از آن روز پنجشنبه با حضور سران دو کشور آغاز می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها