کد خبر: ۲۵۱۷۷
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
پادشاه عربستان سعودی از امیر کویت دعوت کرد تا در سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی شرکت کند.
به گزارش جدید پرس:

«ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی از «نواف الاحمد الجابر الصباح »  امیر کویت دعوت رسمی کرد تا در سی و دومین نشست سران کشورهای عربی  که در جده برگزار می‌شود ، شرکت کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، این دعوتنامه روز سه شنبه در کاخ «بیان»  در پایتخت کویت توسط «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت دریافت شد.

دو روز گذشته پادشاه عربستان سعودی به طور رسمی « عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق را به نشست سران اتحادیه عرب دعوت کرد.

چند روز گذشته  نشست اولیه مقامات ارشد شورای اقتصادی و اجتماعی به منظور آمادگی برای اجلاس سران کشورهای عربی در جده عربستان سعودی با حضور هیئت سوریه برگزار شد.

در این نشست طبق بیانیه صادره از اتحادیه عرب، تقویت اقدام عربی مشترک در راستای تحقق توسعه پایدار و دیگر موضوعات مورد اهتمام اجتماعی و اقتصادی کشورهای عربی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در جریان سخنرانی هیئت های شرکت کننده در نشست مقدماتی، بسیاری از آنها در ابتدای سخنان خود از حضور سوریه در این جلسات استقبال کردند، از جمله روسای هیئت‌های عربستان، لیبی و عراق، نمایندگان مغرب  و عمان و دستیار دبیرکل در امور اقتصادی در دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب.

 سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی در 19 می (29 اردیبهشت) در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

پیش از این منابع آگاه به روزنامه رای الیوم اعلام کردند که عربستان تلاش می‌کند تا اجلاس آتی سران عربی به میزبانی این کشور با موفقیت برگزار شود.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند که عربستان قصد دارد از طریق حضور همه کشورهای عربی و عدم تحریم حتی یک کشور عربی، این اجلاس را موفق برگزار کند.

پیش بینی می‌شود سال جاری نیز شاهد برگزاری اجلاس توسعه کشورهای عربی در موریتانی و اجلاس سران کشورهای عربی و آفریقایی در عربستان سعودی باشیم.

این درحالی است که سی و یکمین اجلاس سران کشورهای عربی در الجزایر برگزار شد که شرکت کنندگان بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای دفاع از قدس اشغالی و مقدسات آن تاکید کردند.

حمایت از تلاش‌ها برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن، آغاز روند قانونی و سیاسی در عراق از جمله تشکیل دولت، تلاش برای تقویت همکاری‌های عربی از دیگر موضوعات مطرح شده در بیانیه پایانی سی و یکمین نشست سران عرب در الجزایر بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها