کد خبر: ۲۵۰۴۴
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: عزل و حذف غیرقانونی من، به نوعی چرنوبیل فوتبالی بود.
به گزارش جدید پرس:

شهاب عزیزی خادم پس از برگزاری دادگاه شکایت از فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: عزل و حذف غیرقانونی من، به نوعی چرنوبیل فوتبالی بود. در یکسال گذشته خیلی‌ها مثل همان چرنوبیل دنبال مخفی کردن بودند اما آنچه مهم بود امروز این فضا باز شد. هیچ جایی برای مخفی کاری وجود ندارد.

وی افزود: به قوه قضائیه شکایت کردیم. امروز وقت دادرسی این پرونده بود. فوتبال و فدراسیون را جایی برای شکایت ندیدم. چون یک سال و نیم از کمیته اخلاق و اعضای هیات رئیسه به دلیل کار غیرقانونی که انجام داده بودند شکایت کردم ولی جوابی نگرفتیم. ناچار بودیم طبق مفاد در اساسنامه فدراسیون فوتبال که با زحمت دوستان من در یکسال گذشته مطابق قوانین کشور به تصویب رسید و تاییدیه فیفا را دارد، فدراسیون فوتبال یک موسسه مستقل غیردولتی هست. مطابق استانداردهای قانون تجارت به قوه قضائیه شکایت کردیم. امروز هم اولین دادگاه بود.

عزیزی خادم گفت: امروز به نوعی مقابله و تقابل ظالم و مظلوم، کارآمدی و ناکارآمدی، پاکی و درستی است. فدراسیون فوتبالی که در یکسال گذشته بهترین نتایج تاریخ را به لطف الهی رقم زد، با یک روند و کاربی سابقه دوستانی که در این ۱۱ ماهی که با ما کارکردند ثنا گو بودند ولی با یک روند غیرقانونی فوتبال ایران را به شوک بردند. به قلب فوتبال ایران حمله کردند. به صورت فوتبال سیلی زدند. فوتبالی که برآمده از دل مردم است. درآستانه جام جهانی به مردم توهین کردند و سیلی زدند.

وی افزود: افرادی که چندسالی است این چرنوبیل را به وجود آورده‌اند و در ۱۵-۱۰ سال گذشته ول کن این فوتبال هم نبودند. قرارداد ویلموتس و ویرانگری که این قرارداد برای فوتبال ایران داشت. ده‌ها میلیارد بدهی آقایان را دادیم. فوتبال ایران را به نقطه اوج رساندیم.

عزیزی خادم با اشاره به ساختمان فدراسیون فوتبال و ماجرای شستا، عنوان کرد: غیر از موارد روحی-روانی که قرارداد ویلموتس برای فوتبال کشور ایجاد کرد، این‌ها همه و همه نشانگر این است که ۱۵-۱۰ سال گذشته به نوعی با دسیسه چینی، با فضای پوشالی و با فضای کاملا خیالی فکر می‌کردند می‌توانند مثل همیشه دست به هرکاری بزنند. فوتبال متعلق به مردم است و اساسنامه دارد. شما نتایج تیمی که ما به جام جهانی بردیم را ببینید که چه درخشان بود. در کجای دنیا این رفتار را با فدراسیون فوتبال می‌کنند؟ مدام توهین و تخریب. این همه دروغ، کسانی که ثناگوی فدراسیون فوتبال بودند چرا دست به این کار زدند که مردم ایران مکدر شوند؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها