کد خبر: ۲۴۸۷۳
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
میلیاردر بریتانیایی در آستانه متقاعد کردن خانواده گلیزر برای خرید باشگاه منچستریونایتد است.
به گزارش جدید پرس:

رقابت اصلی برای خرید باشگاه منچستریونایتد در حالی بین شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی قطری و سِر جیم رتکلیف بریتانیایی است که حالا به نظر می‌رسد میلیارد بریتانیایی در آستانه پیروزی در این رقابت قرار دارد. بر اساس گزارش روزنامه «تایمز» انگلیس؛ رتکلیف با ارائه پیشنهادی ۶ میلیارد پوندی از طریق کمپانی خود با نام «INEOS» در آستانه تصاحب باشگاه منچستریونایتد است، این در حالی است که شیخ جاسم که رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) است، پیش از این پیشنهادی ۵ میلیارد پوندی را از طریق بنیاد «ناین تو» برای خرید این باشگاه لیگ برتری ثبت کرده بود.

طبق این گزارش؛ سِر جیم رتکلیف به تکمیل تصاحب منچستریونایتد نزدیک است و گلیزر‌ها در صورت قبول پیشنهاد او، ۲۰ درصد از سهام این باشگاه را حفظ خواهند کرد. مالکان فعلی باشگاه منچستریونایتد آماده بحث درباره جزئیات این انتقال مالکیت هستند. تمایل کنسرسیوم رتکلیف برای اجازه دادن به خانواده گلیزر برای حفظ درصدی از سهام این باشگاه نیز کلید موفقیت ظاهری او است. با این حال انتظار می‌رود که بخش‌هایی از باشگاه منچستریونایتد که در اختیار جوئل و آورام گلیزر خواهد بود، در نهایت طی دو تا چهار سال آینده توسط رتکلیف خریداری شود.

در سوی دیگر منابع نزدیک به طرف قطری خواهان خرید باشگاه منچستریونایتد اشاره کرده‌اند که آن‌ها امیدوار به تکمیل خرید این باشگاه لیگ برتری هستند. آن‌ها حتی می‌توانند پیشنهاد بهبود یافته‌ای را به خانواده گلیزر ارائه دهند تا از تصاحب باشگاه توسط رتکلیف جلوگیری کنند.

خانواده گلیزر که در سال ۲۰۰۵ باشگاه منچستریونایتد را در ازای ۷۹۰ میلیون پوند خریدند، در سال‌های اخیر به شدت از سوی هواداران این تیم مورد انتقاد بوده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها