کد خبر: ۲۴۸۰۱
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی از آغاز روند بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری مستقر در این کشور به کشور خودشان خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی در جمع جوانان در آنکارا در این باره گفت: ترکیه کشوری است که ۹۹ درصد جمعیت آن مسلمان هستند و سوری‌هایی نیز هستند که به دلیل جنگ و بیم از سازمان‌های تروریستی ناگزیر به ترک کشور خود شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانه در شمال سوریه از طریق نهادهای دولتی و سازمان‌های مدنی خود بنا کرده‌ایم و آوارگان سوری شروع به بازگشت به این خانه ها کرده‌اند.

اردوغان در ادامه با انتقاد از اظهارات رهبران اپوزیسیون کشورش در خصوص اخراج آوارگان سوری به کشورشان در صورت به دست گرفتن قدرت، افزود: من از این مفهوم حمایت نمی‌کنم. و ما حمایت‌های لازم را از آنها (آوارگان سوری) انجام خواهیم داد.

وی همچنین گفت: آنطور که مخالفان ادعا می‌کنند هیچ تسهیلاتی برای دانش‌آموزان سوری وجود ندارد. تنها دانش‌آموزانی با تابعیت ترکیه هستند که سخت کار می‌کنند، نمرات خوبی می‌گیرند و امتحانات را با موفقیت پشت سر می‌گذارند. همچنین در میان آوارگان سوری که به ترکیه آمده‌اند، چندین پزشک، مهندس و فعال حقوق بشر وجود دارند، آیا اخراج آنها منطقی است؟ این یک رفتار غیرانسانی و غیراخلاقی است و مهمتر از همه اسلامی نیست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها