کد خبر: ۲۴۷۵۳
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
گیلان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریا و حمل و نقل دریایی و شکوفایی اقتصاد دریا انجام شده و به بهره برداری رسیده و تقدیم مردم شده است.
به گزارش جدید پرس:

علی اکبر صفایی در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریا و حمل و نقل دریایی و شکوفایی اقتصاد دریا انجام شده و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در ادامه بخش دولتی سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و دولت ۴۴ هزار میلیارد تومان پروژه اجرایی تعریف کرده که در دست اقدام دارد همچنین در حوزه دریا ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در روبناها خواهد بود.

صفایی با بیان اینکه در بخش بین الملل با سیاستی که دولت در رابطه با ارتباط با همسایگان داشته ارتباط بسیار خوبی بین کشورهای همسایه ایجاد شده، تصریح کرد: با همسایگان جنوبی و شمالی مذاکرات متعدد انجام شده که انشاالله امسال شاهد سرمایه گذاری شرکت ها و بخش های دولتی خارجی در بحث اقتصاد دریا و ترانزیت شمال به جنوب خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که در بحث ترانزیت از شمال به جنوب و بالعکس هست بحث بنادر شمال و بندر انزلی و بندر کاسپین خواهد بود، گفت: کارهایی در این حوزه انجام شده به ویژه در مجموعه بنادر استان گیلان سازمان بنادر و دریانوردی ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد.

صفایی گفت: در خصوص لایروبی تالاب انزلی مناقصه برگزار و اعتبار آن در نظر گرفته شده و به زودی در چند روز آینده لایروبی با نظارت محیط زیست در تالاب انجام خواهد شد که بتواند کمکی برای مردم باشد.

وی در خصوص مشکلات لایروبی برای قایق های تفریحی که در تالاب مشغول فعالیت هستند، افزود: بخش عمده کار انجام شده ضمن اینکه در مباحث مربوط به گردشگری اتفاقات خوبی افتاده و تلاش خواهیم کرد تا هفته دولت بندر چمخاله را مورد بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در مجموع فعالیت های خوبی در استان گیلان در بخش دریایی و بندری و حوزه اقتصاد دریا انجام شده و نسبت به یک سال قبل با اضافه شدن ۱۲ فروند کشتی شاهد توسعه ناوگان هستیم. امیدواریم بتوانیم با تولید کشتی های باری در دریای خزر علاوه بر ایجاد اشتغال، توان و قدرت کشور را در بخش دریا که همان حمل و نقل دریایی، ترانزیت کالا و اقتدار ناوگان ملی  را افزایش دهیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها