کد خبر: ۲۴۶۵۸
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان به زوال عقل طی سه دهه آینده تقریبا سه برابر شود.
به گزارش جدید پرس:

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای غنی از منیزیم مانند آجیل و اسفناج ممکن است به کاهش خطر زوال عقل کمک کند.

در یک تحقیق کسانی که منیزیم بیشتری دریافت می‌کردند، سطوح پایین‌تری از انقباض مغز و پیری داشتند.

این مطالعه شامل بیش از ۶۰۰۰ نفر در بریتانیا بود که طی ۱۶ ماه نظرسنجی در مورد مصرف غذای خود انجام دادند.

محققان دریافتند کسانی که غذاهای غنی از منیزیم از جمله دانه‌ها و غلات سبوس‌دار، سبزیجات با برگ سبز و حبوبات مصرف می‌کردند، سن مغز کمتری داشتند.

خاوله علاتق، محقق ارشد این تحقیق، گفت: نتایج نشان می‌دهد که افزایش ۴۱ درصدی در مصرف منیزیم می‌تواند منجر به انقباض کمتر مغز مرتبط با افزایش سن شود که با عملکرد شناختی بهتر و خطر کمتر یا تاخیر در شروع زوال عقل در آینده مرتبط است.

این تحقیق مزایای بالقوه رژیم غذایی سرشار از منیزیم و نقشی که در ارتقاء سلامت مغز ایفا می‌کند را برجسته کرده است. بر اساس نتایج این تحقیق افزایش مصرف منیزیم از میانگین ۳۵۰ میلیگرم در روز به ۵۵۰ میلیگرم با کاهش سن یک ساله مغز در سن ۵۵ سالگی مرتبط بود.

غذاهای غنی از منیزیم شامل بادام زمینی، بادام هندی، دانه چیا، لوبیا سیاه، سیب‌زمینی، برنج قهوه‌ای، ماست، بلغور جو دوسر و شیر است.

دکتر ارین والش، یکی دیگر از محققان این تحقیق، گفت: از آنجایی که هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد و توسعه درمان‌های دارویی در ۳۰ سال گذشته ناموفق بوده، پیشنهاد می‌شود که توجه بیشتری به پیشگیری از این بیماری معطوف شود.

نتایج تحقیقات ما می‌تواند از توسعه مداخلات بهداشت عمومی با هدف ترویج پیری مغز سالم از طریق استراتژی‌های رژیم غذایی خبر دهد.

انتظار می‌رود تعداد افرادی که مبتلا به زوال عقل تشخیص داده می‌شوند، در طول سه دهه آینده تقریبا سه برابر شوند که این افزایش تا حدی به دلیل پیری جمعیت همچنین سبک زندگی ناسالم است.

علاتق گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف بیشتر منیزیم در رژیم غذایی ممکن است به محافظت عصبی در مراحل اولیه پیری کمک کند و اثرات پیشگیرانه ممکن است در ۴۰ سالگی یا حتی زودتر شروع شود؛ به این معنا که افراد در هر سنی باید توجه بیشتری به مصرف منیزیم خود داشته باشند.

ما همچنین دریافتیم که اثرات محافظت‌کننده عصبی منیزیم رژیمی برای زنان بیشتر از مردان بیشتر به نظر می‌رسد. همچنین این تاثیر بعد از یائسگی بیشتر از پیش از یائسگی مفید خواهد بود؛ اگرچه این نتایج ممکن است به دلیل اثر ضد التهابی منیزیم نیز باشد.

باید توجه داشت که این مطالعه اثرات مکمل‌های منیزیم را آزمایش نکرد بلکه بررسی کرد که افراد چقدر از غذاهایی که قبلا مصرف کرده بودند، منیزیم دریافت کردند. دریافت ریزمغذی‌های مناسب از غذاهای طبیعی معمولا بهتر از مکمل‌هاست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها