کد خبر: ۲۴۶۵۵
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که انسان‌ها نخستین بار ۲۶ هزار سال پیش از چین به قاره آمریکا رفته‌اند، به این معنی که ۱۰ هزار سال زودتر از آنچه تاکنون تصور می‌شد، انسان به قاره آمریکا پا گذاشته است.
به گزارش جدید پرس:

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انسان‌های باستان ۲۶ هزار سال پیش، یعنی ۱۰ هزار سال زودتر از آنچه تاکنون تصور می‌شد به قاره آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

پژوهشگران آکادمی علوم چین روز سه‌شنبه شواهدی را اعلام کردند که نشان می‌دهد اولین مهاجران از منطقه ساحلی شمالی چین به قاره آمریکا سفر کرده‌اند.

زمانی اعتقاد بر این بود که سیبریایی‌های باستان از روی تنگه برینگ که روسیه امروزی و آلاسکا را به هم وصل می‌کند، عبور کرده‌اند و اجداد بومیان آمریکا بوده‌اند.

این گروه با تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای میتوکندری که از مادران به فرزندان آنها منتقل شده است، اصل و نسب یک زن را ردیابی کردند و پیوندهای جمعیت‌های عصر پارینه سنگی آسیای شرقی را با جمعیت‌های پایه در شیلی، پرو، بولیوی، برزیل، اکوادور، مکزیک و کالیفرنیا یافتند.

این کار همچنین منجر به کشف یک رویداد مهاجرتی دیگر در ۱۹ هزار و ۵۰۰ سال پیش شد که به دلیل بهبود آب و هوا شاهد افزایش سریع جمعیت بوده است.

انسان‌های نخستین از کدام کشور امروزی به قاره امریکا رفتند؟

دکتر یو چون لی، انسان‌شناس مولکولی در آکادمی علوم چین و سرپرست این مطالعه می‌گوید: نسب آسیایی بومیان آمریکا پیچیده‌تر از آن چیزی است که قبلا ذکر شده است. علاوه بر منابع اجدادی که قبلاً در سیبری، استرالیا-ملانزیا و آسیای جنوب شرقی توضیح داده شده بود، نشان دادیم که شمال ساحلی چین نیز در استخر ژنی بومیان آمریکا نقش داشته است.

این دودمان که به نام D۴h شناخته می‌شود، در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت و به گروه اجازه داد تا اجداد مادری را در طول ۱۰ سال ردیابی کنند.

آنها ۱۰۰ هزار نمونه دی‌ان‌ای مدرن و ۱۵ هزار نمونه باستانی را در سراسر اورآسیا بررسی کردند و در نهایت به ۲۱۶ فرد معاصر و ۳۹ فرد باستانی رسیدند.

پژوهشگران با تجزیه و تحلیل جهش‌هایی که در طول زمان به وجود آمده بودند، با نگاهی به موقعیت‌های جغرافیایی نمونه‌ها و استفاده از تاریخ‌گذاری کربن توانستند منشاء و تاریخچه گسترش D۴h را بازسازی کنند.

این کشف به توضیح شباهت‌های باستان‌شناسی میان مردمان پارینه سنگی چین، ژاپن و قاره آمریکا کمک می‌کند.

نتایج این مطالعه دو رویداد مهاجرتی را نشان داد. اولین مورد بین ۱۹۵۰۰ تا ۲۶۰۰۰ سال پیش در زمان آخرین یخبندان حداکثری بود، زمانی که پوشش یخ در بالاترین حد خود بوده و شرایط آب و هوایی در شمال چین احتمالاً نامساعد بوده است.

انسان‌های نخستین از کدام کشور امروزی به قاره امریکا رفتند؟

دومین مورد نیز در دوره ذوب یخ بین ۱۹۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ سال پیش رخ داده است.

افزایش جمعیت انسانی در این دوره ممکن است موجب مهاجرت شده باشد.

در طول دومین مهاجرت بود که دانشمندان یک پیوند ژنتیکی شگفت‌انگیز را بین بومیان آمریکا و ژاپنی‌ها پیدا کردند.

در این مطالعه آمده است که در دوره ذوب یخبندان، یک زیرگروه از شمال ساحلی چین به ژاپن مهاجرت کرده شباهت‌های باستان شناسی بین مردم باستان در قاره آمریکا، چین و ژاپن را توضیح می‌دهد.

لی گفت که نقطه قوت این مطالعه تعداد نمونه‌هایی است که آنها کشف کرده‌اند و شواهد تکمیلی از دی‌ان‌ای کروموزومی Y که نشان می دهد اجداد مرد بومیان آمریکا همزمان با اجداد زن در شمال چین زندگی می‌کردند و این یافته، آنها را نسبت به یافته های خود مطمئن کرد.

وی گفت: با این حال، ما نمی‌دانیم که این گسترش در کدام مکان خاص در شمال ساحلی چین رخ داده است و چه رویدادهای خاصی باعث ترویج این مهاجرت‌ها شده است و شواهد بیشتری، به ویژه ژنوم‌های باستانی برای پاسخ به این سؤالات مورد نیاز است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها