کد خبر: ۲۴۶۳۰
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
به تازگی، این موجود عجیب و غریب توسط ماهیگیران در رودخانه Huangpu کشف شده‌است و کارشناسان در مورد چگونگی پیدایش آن گیج شدند.
به گزارش جدید پرس:

 ماهیگیران در رودخانه Huangpu در شانگهای چین اخیراً به کشف شگفت انگیزی دست یافتند، ماهی عجیب و غریب با سر پرنده. این موجود دارای سر یک پرنده تاج قرمز و بدن یک کپور است که کارشناسان را به این باور رسانده است که ترکیبی بین این دو گونه است.

عکس های این موجود مرموز خیلی زود در شبکه های اجتماعی چین منتشر شد و به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. این پدیده عجیب بسیاری از مردم را به این فکر واداشته است که چگونه چنین حیوانی ممکن است به وجود آمده باشد و چه معنایی برای تغییرات آب و هوایی دارد.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که این می تواند نمونه ای از سازگاری حیوانات به دلیل تغییر دما و شرایط محیطی باشد. با ادامه گرم شدن سیاره ما، اکوسیستم ها مجبور به سازگاری برای بقا هستند. این کشف غیرمعمول ممکن است شواهدی از تکامل حیوانات برای سازگاری بهتر با محیط خود باشد، شاهکار باورنکردنی انتخاب طبیعی در عمل!

عکس| شکار ماهی عجیب با سر پرنده!

هنوز دقیقاً مشخص نیست که چگونه و چرا این ماهی با سر پرنده به وجود آمده است، اما مطمئناً این واقعیت را نشان می دهد که آب و هوای سیاره ما سریعتر از همیشه در حال تغییر است و موجودات برای بقا باید راه های جدیدی برای سازگاری پیدا کنند.

یک توضیح ممکن این است که نمونه ای از جهش ناشی از عوامل محیطی باشد. به خوبی مستند شده است که آلودگی، تغییرات آب و هوا و سایر عوامل استرس زای محیطی می تواند باعث جهش در حیوانات ساکن در مناطق آسیب دیده شود. رودخانه هوانگپو در سال های اخیر به دلیل ضایعات صنعتی از آلودگی شدید رنج برده است، بنابراین ممکن است این آلاینده ها باعث جهش مشاهده شده در این گونه خاص ماهی شده باشند.

احتمال دیگر این است که این موجود دورگه در واقع توسط دو گونه متمایز ماهی که با هم جفت می شوند و فرزندانی با هر دو ویژگی ژنتیکی تولید می کنند، ایجاد شده است. این نوع جفت گیری بین گونه ای در طبیعت اتفاق می افتد، اگرچه به ندرت پیش می آید که فرزندان زنده ای در نتیجه چنین پیوندهایی تولید شوند. مشخص نیست که آیا واقعاً این مورد برای این ماهی خاص بوده است یا خیر، اما نمی توان آن را به عنوان یک احتمال نیز رد کرد.

سومین احتمالی که توسط کارشناسان در نظر گرفته می شود این است که می توان از اصلاح یا مهندسی ژنتیکی برای تولید این موجود غیرعادی استفاده کرد. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر نوع دستکاری ژنتیکی قبل یا بعد از کشف آن رخ داده است، بنابراین این در حال حاضر صرفاً حدس و گمان است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها