کد خبر: ۲۴۵۹۱
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
در آخرین تلاش ها رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که حقوق کارگران دولتی 45 درصد افزایش یافته و حداقل حقوق این قشر به 15 هزار لیر(768 دلار) افزایش پیدا کرد.
به گزارش جدید پرس:

چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان همه برگ برنده های خود را برای پیروزی در این انتخابات رو می کند.

در آخرین تلاش ها رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که حقوق کارگران دولتی 45 درصد افزایش یافته و حداقل حقوق این قشر به 15 هزار لیر(768 دلار)  افزایش پیدا کرد.

به گزارش  آناتولی اردوغان امروز سه‌شنبه در مراسم امضای پیمان جمعی کار 2023 گفت: در چارچوب این قرارداد حقوق کارگر دولت را با احتساب سهم رفاه 45 درصد افزایش می‌دهیم و به این ترتیب حداقل حقوق یک کارگر دولتی را به 15 هزار لیر افزایش می‌دهیم.

اردوغان گفت: همچنین به کارگرانی که پاداشی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، حدود 2 الی 4 درصد پاداش پرداخت خواهیم کرد. همچنین به حقوق خالص کارگران خانواده شهید، جانباز و قربانی تروریسم 10 درصد اضافه حقوق علاوه بر این افزایش در نظر گرفته شد. اضافه حقوق برای دستمزد شبانه را نیز 8 درصد لحاظ کرده و نرخ دستمز اضافه کار را نیز 70 درصد افزایش دادیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: برای افزایش پایه حداقل دستمزد، حقوق کارمندان و بازنشستگان در ماه جولای بر اساس نرخ تورم و سهم رفاه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

 انتخابات ریاست جمهوری ترکیه 5 روز دیگر برگزار خواهد شد و در این انتخابات دو نامزد به عنوان رقبای اصلی و شانس نخست پیروزی مطرح هستند: "رجب طیب اردوغان" رهبر بلامنازع ترکیه در بیش از 2 دهه گذشته و "کمال قلیچدار اوغلو" رهبر حزب مخالف "جمهوریخواه خلق" و نامزد مورد توافق ائتلاف سیاسی مخالفان اردوغان موسوم به "میز شش تایی".

نظرسنجی های انتخاباتی حاکی است که هیچ یک از 4 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شانس پیروزی در مرحله نخست انتخابات را ندارند و به احتمال زیاد اردوغان به همراه قلیچدار اوغلو به مرحله دوم انتخابات که 2 هفته پس از انتخابات 24 اردیبهشت 1402 برگزار خواهد شد، خواهند رفت، مگر اینکه رای دهندگان مردد و تصمیم نگرفته در 5 روز آینده با تصمیمات شان نتیجه انتخابات را در همان مرحله نخست رقم بزنند و نامزدی را با کسب چند ده یا چند صد هزار رای بالاتر از 50 درصد آرا، به کاخ ریاست جمهوری بفرستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها