کد خبر: ۲۴۵۸۲
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
ثبت نام انتخابات فدراسیون کشتی با نام نویسی ۶ کاندیدا روز گذشته به پایان رسید و رقابت بین نامزدها آغاز شد.
به گزارش جدید پرس:

ثبت نام کاندیداهای پست ریاست فدراسیون کشتی از ۴ اردیبهشت ماه آغاز شد تا کاندیداهایی که می‌خواهند در انتخابات حضور داشته باشند ثبت نام کنند. در این میان اولین نفری که ثبت نام کرد. رئیس فعلی فدراسیون کشتی یعنی علیرضا دبیر بود، که مدارک خود را تکمیل کرد تا در صورت انتخاب برای چهار سال دیگر روی صندلی ریاست تکیه کند.

علیرضا دبیر سال 2000 در سیدنی صاحب مدال طلای المپیک شد و در مسابقات جهانی 1998 تهران نیز مدال طلا را از آن خود کرد. او سه نقره جهانی نیز در کارنامه دارد.

دومین نفری که برای ریاست فدراسیون کشتی ثبت‌نام کرد حمید بنی تمیم بود. او که سابقه نایب رئیسی در فدراسیون را در زمان رسول خادم را دارد، دور گذشته هم برای تصدی ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرده اما رأی نیاورد. او در حال حاضر مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان است و باید ببینیم برای حضور در انتخابات وزارت ورزش با استعفای او موافقت می‌کند یا خیر.

مصطفی میرزایی سومین شخص ثبت نام کرده در این کارزار بود. او سابقه ریاست در کشتی استان اصفهان را در کارنامه خود دارد.

جمشید خیرآبادی به عنوان چهارمین نفر برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرد. او در حال حاضر رئیس هیأت کشتی استان کردستان است. او سابقه مربیگری در تیم ملی کشتی فرنگیرا هم دارد و به نوعی با موضوعات روز کشتی بیگانه نیست.

حمید یاری با سابقه ریاست در کشتی استان البرز، ریاست انجمن کشتی پهلوانی کشور و رئیس کنونی سازمان لیگ کشتی فدراسیون پنجمین نفری بود که برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام کرد.

عباس جدیدی دارنده مدال نقره المپیک و طلا و برنز جهان و عضو اسبق شورای شهر تهران، آخرین نفری بود که برای ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرد تا تعداد نامزدهای ریاست این کشتی به 6 نفر برسد. عباس جدیدی در المپیک 1996 آتلانتا نایب‌قهرمان شد و مدال طلایش را مثل دبیر در مسابقات جهانی تهران به دست آورد. او نیز دو مدال برنز جهان را نیز در کارنامه دارد، ضمن اینکه یکی از مدال‌هایش به دلیل استفاده از مواد نیروزا پس گرفته شده است.

دبیر و جدیدی پیش‌تر در شورای شهر تهران همزمان با هم عضویت داشتند و دبیر بعد از ریاستش، او را برای عضویت در شورای کشتی آسیا کاندیدا کرد که جدیدی در این انتخابات رأی نیاورد.

هر دو نفر در انتخابات قبلی فدراسیون کشتی نیز ثبت‌نام کردند که علیرضا دبیر دو روز مانده به انتخابات مجوز ورود را دریافت کرد اما جدیدی از شرکت در انتخابات بازماند. جدیدی در دوره دوم ریاست رسول خادم هم نامزد انتخابات فدراسیون شده بود اما رأی نیاورد.

در حال حاضر موضوعی که مهم است تأیید صلاحیت نامزدهای ثبت نام کرده در این انتخابات بوده و باید منتظر بمانیم و ببینیم از 6 نامزد ثبت نام کرده چند نفر تأیید صلاحیت می‌شوند تا در انتخابات فدراسیون با یکدیگر رقابت کنند.

دوره چهارساله علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی 26 تیرماه به اتمام خواهد رسید و طبق قوانین مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی باید 26 تیرماه برگزار شود. اگر در این میان تأیید صلاحیت نامزدهای فدراسیون به مشکل بخورد باید تاریخ جدید برای انتخابات فدراسیون کشتی اعلام شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها