کد خبر: ۲۴۵۳۱
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
رهبر یک گروه معترض به سلطنت انگلیس می‌گوید قوانین تازه تصویب شده حق اعتراض آن‌ها را کاهش داده و آن را منوط به اجازه سیاستمداران ارشد می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

یک معترض به سلطنت انگلیس که دو روز پیش در جریان مراسم تاج‌گذاری بازداشت شد، می‌گوید معتقد است پلیس پیش از آغاز مراسم هم قصد داشت او را بازداشت کند. 

به گزارش ایندیپندنت، گراهام اسمیت، رهبر گروه ضد سلطنتی «جمهوری» یکی از ۶۴ نفری بود که توسط پلیس متروپولیتن لندن دستگیر شد. اکنون او می‌گوید با اینکه نزدیک به چهارماه در خصوص برنامه‌های گروه خود با پلیس در ارتباط بوده، همچنان در جریان مراسم بازداشت شده است. 

او در انتقاد به محدودیت‌های شدید گفت: «آن‌ها جلوی ما را گرفتند، زیرا قانون این اجازه را به آن‌ها می‌داد. هفته گذشته عجله کردند تا به آن‌ها این اختیار را بدهند که ما را به هر بهانه‌ای متوقف کنند. قانون جدید به این معنی است که ما دیگر در این کشور حق اعتراض نداریم، ما فقط به شرط اجازه افسران ارشد پلیس و سیاستمداران حق اعتراض داریم و به نظر من آن افسران ارشد پلیس تحت فشار شدید سیاستمداران بودند». 

 

گفتنی است، پلیس انگلیس بر اساس قانون جدیدی که سال گذشته تصویب شد و همچنین قانون نظم عمومی که سوم مه به اجرا درآمد، اختیارات بیشتری برای سرکوب کردن اعتراض‌ها به دست آورده است.

روز شنبه در جریان تاج گذاری پادشاه انگلیس، تعدادی از معترضان به سلطنت انگلیس و همچنین برخی گروه‌های حامی محیط زیست دستگیر شدند. اعضای گروه جمهوری خواه به رهبری گراهام اسمیت با در دست داشتن پلاکارد‌هایی مبنی بر «او پادشاه من نیست» اعتراضات خود را علیه این مراسم نشان دادند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها