کد خبر: ۲۴۴۸۶
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
منابع روس به نقل از یک تحلیلگر لبنانی از افزایش احتمال سفر بشار اسد به ریاض باتوجه به تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت دمشق به آغوش جهان عرب خبر دادند.
به گزارش جدید پرس:

منابع روسی گزارش دادند که احتمال سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ریاض به شکل قابل ملاحظه‌ای پس از تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه در این اتحادیه، بیشتر شده است.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از نضال سابی تحلیلگر لبنانی امروز دوشنبه اعلام کرد: اطلاعاتی از منابع موثق در ریاض و دمشق وجود دارد که حاکی از این انجام سفر پیش از اجلاس سران اتحادیه عرب در ۱۹ مه است.

نضال سابی افزود: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مسیر حل اوضاع تنش آمیز منطقه، مخالف خواست آمریکا عمل می‌کند؛ چراکه واشنگتن دهه‌ها است که بر آتش اختلافات عربی و نفرت نژادی می دمد.

به عقیده این تحلیلگر لبنانی، ولیعهد عربستان به منظور تحکیم نشست ریاض که اجلاسی برای وحدت گروه‌های عرب تحت رهبری عربستان است، تصمیم به دعوت از بشار اسد به نشست سران عرب گرفته است.

وی افزود: معتقدم ولیعهد عربستان به هدف خود بسیار نزدیک است؛ چراکه تا شنبه گذشته، هیچکس جرأت پیش بینی موفقیت آمیز بودن نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای عربی در ۷ مه در قاهره و گشوده شدن راه به روی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال را نداشت.

این کارشناس لبنانی همچنین نظر خود مبنی بر امکان دعوت از رؤسای جمهور ایران و ترکیه به ریاض به عنوان میهمانان افتخاری را ابراز کرد و افزود: حضور این مقامات در اجلاس ریاض به معنی پایان تقابل در منطقه و شکست کامل طرح بهار عربی با هدف سلطه اخوان المسلمین است.

سابی ادامه داد: پایان جدایی سوریه از کشورهای عربی، قدرت آمریکا و اتحادیه اروپا در حفظ تحریم‌های اقتصادی تحمیلی بر دمشق را به چالش می‌کشد و ضمن تضعیف جدی کارآمدی آنان، غرب را وادار به اعتراف به شکست می‌کند.

این در حالی است که روز گذشته احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که بشار اسد می‌تواند در نشست آینده ریاض اگر تمایل داشته باشد، مشارکت کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها