کد خبر: ۲۴۴۷۵
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
رئیس اتاق مشترک عمان و ایران گفت: بخشی از مشکلات بانکی بین ایران و عمان حل شده و توافق شد تا بخش دیگر از مشکلات این حوزه نیز رفع شود.
به گزارش جدید پرس:

فیصل عبدالله امروز در همایش تجاری ایران و عمان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش و دیدارها در راستای فراهم سازی توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور، است. تلاش می‌کنیم تا روابط تجاری ایران و عمان توسعه یابد و با ایران تعامل و همکاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان افزود: روابط دو کشور بسیار عمیق بوده و فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی برای هر دو کشور فراهم است لذا تلاش می‌کنیم تا از طریق این همایش به اهداف خود در این زمینه دست یابیم. بنابراین باید تمرکز و توجه زیادی به افزایش حجم سرمایه گذاری داشته و با توجه به توان و ظرفیت موجود دو کشور پروژه‌های مشترک زیادی را آغاز کنیم.

عمان به دنبال افزایش روابط اقتصادی با ایران

در ادامه این همایش محمد عبدالحسین باقر رئیس اتاق مشترک عمان و ایران نیز گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی نشان دهنده رشد فزاینده روابط اقتصادی بین دو کشور است ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا همکاری‌های اقتصادی و مالی دو کشور افزایش یابد.

وی تاکید کرد: هدف از دیدارها میان هیأت‌های تجاری دو کشور رشد و تعامل بخش اقتصادی دو کشور است. بنابراین تلاش می‌کنیم تا روابط اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم زیرا توسعه روابط دو کشور باعث ایجاد منافع مشترک دو کشور می‌شود.

رئیس اتاق مشترک عمان و ایران افزود: بخش تبادلات بازرگانی بین دو کشور دارای سختی‌ها و چالش‌های زیادی بوده که بخشی مربوط به حساب‌های بانکی است که البته بخشی از این مشکلات حل شده و توافق شده تا بخش دیگر از مشکلات این حوزه نیز حل شود.

وی گفت: در بخش گردشگری سلامت و زیارت شرکت‌های ناشناخته زیادی در عمان وجود دارد که می‌توان آنها را به ایران معرفی کرد تا در این زمینه تبادل داشته باشیم. همچنین توافق شده تا پلتفرم الکترونیکی بین اتاق بازرگانی دو کشور ایجاد شود تا تعاملات بیشتری با شرکت‌های ایرانی داشته باشیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها