کد خبر: ۲۴۴۲۸
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
مخالفان سلطنت در انگلیس با انتقاد از رفتار پلیس این کشور در مراسم تاج‌ گذاری چارلز سوم، تصریح کردند که «این بازداشت‌ها برای محافظت از پادشاه در برابر شرمساری بود».
به گزارش جدید پرس:

مخالفان سلطنت در انگلیس با انتقاد از رفتار پلیس این کشور در مراسم تاج‌ گذاری چارلز سوم، تصریح کردند که پس از بازداشت ده‌ ها معترض ضدسلطنت در جریان برگزاری این مراسم، دیگر حق «اعتراض مسالمت‌آمیز» در بریتانیا وجود ندارد.

گراهام اسمیت، رهبر گروه ضدسلطنتی «جمهوری» و ۵۱ نفر دیگر از مخالفان سلطنت در بریتانیا در حالی توسط پلیس این کشور بازداشت شدند که طرفداران سلطنت برای مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم در لندن تجمع کرده بودند.

رهبر گروه ضدسلطنتی «جمهوری» در بیانیه‌ ای با بیان اینکه بازداشت‌ های دیروز شنبه از پیش برنامه‌ ریزی شده بود، اعلام کرد که «این دستگیری‌ ها برای محافظت از مردم در برابر آسیب‌ نبود، بلکه برای محافظت از پادشاه در برابر شرمساری بود.»

پلیس بریتانیا دیروز شنبه ادعا کرد که نگرانی عمومی از بازداشت‌ها را درک می‌کند اما «پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه معترضان مصمم به اخلال در مراسم تاج‌گذاری هستند»، اقدام کرده است!

پلیس لندن روز جمعه هشدار داده بود که تحمل این نهاد انتظامی در برابر ایجاد هرگونه اختلال در مراسم تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا کم خواهد بود و با تضعیف‌ کنندگان این جشن به شدت برخورد خواهد کرد.

پلیس انگلیس بر اساس قانون جدیدی که سال گذشته تصویب شد و همچنین قانون نظم عمومی که در ۳ ماه می به اجرا درآمد، اختیارات بیشتری برای محدودکردن اعتراض‌ ها به دست آورده است.

چارلز سوم دیروز به طور رسمی به عنوان چهلمین پادشاه انگلیس تاجگذاری کرد و این در حالی است که همزمان با این مراسم که در کلیسای وست مینستر در لندن برگزار شد، بیش از ۲ هزار تن از مخالفان سلطنت در بیرون این کلیسا تجمع کرده بودند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها