کد خبر: ۲۴۳۱۸
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است. این به‌معنای آن است که امکانات، تأسیسات، لجستیک و خدمات دریایی خارک، به‌طور کامل در اختیار صادرات است و از طرفی شرکت میترینگ، خدمات پهلودهی و هدایت کشتی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل صادراتی، توانمندی دارد و یک ناوگان کامل است.
به گزارش جدید پرس:

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است.

محسن خجسته‌مهر در نشستی تخصصی با عباس غریبی، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیران و رؤسای این مجموعه در جزیره خارک ضمن تشریح توسعه شرکت پایانه‌های نفتی ایران از خارک تا جاسک (از غرب تا شرق)، از نکا تا بندرعباس (از شمال تا جنوب)، همچنین بندر خشک آپرین تهران (در مرکز ایران) را با رویکرد احداث، نوسازی و بازسازی همه این مناطق گفت: اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های پایانه‌های نفتی ایران ۳ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد اعتبارات بر اساس مصوبات شرکت ملی نفت ایران مربوط به دولت سیزدهم هستند. نگاه ما به پایانه‌ها نگاه بلندمدت است و جزیره خارک از نظر جغرافیایی میان پایانه‌های دنیا برترین به شمار می‌آید و باید در بالاترین سطح استانداردهای جهانی اداره شود.

وی افزود: ارتقای سیستم‌های اعلان و اطفای حریق، تعمیرات اساسی مخازن، به‌روزرسانی سیستم‌های اندازه‌گیری نفت (میترینگ)، احداث مخازن جدید با ظرفیت ۴ میلیون بشکه در خارک، ۱۰ میلیون بشکه در جاسک و ۵۰۰ هزار بشکه در تهران و ارتقا و نوسازی سیستم‌های موجود از جمله اقدام‌ها برای توسعه پایانه‌های نفتی ایران هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به نقش کارکنان در بهره‌وری سازمان اشاره و تصریح کرد: کارکنان به‌عنوان مهم‌ترین دارایی، نقشی اساسی در تعالی سازمان دارند و پشتوانه محکم نظام، دولت و صنعت هستند و این وظیفه ما را در جبران خدمات کارکنان سنگین‌تر می‌کند.

خجسته‌مهر تأکید کرد: صادرات نفت‌خام و میعانات گازی در مقایسه با زمانی که دولت تحویل گرفته شد، دو برابر شده است. این به‌معنای آن است که امکانات، تأسیسات، لجستیک و خدمات دریایی خارک، به‌طور کامل در اختیار صادرات است و از طرفی شرکت میترینگ، خدمات پهلودهی و هدایت کشتی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل صادراتی، توانمندی دارد و یک ناوگان کامل است.

وی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای اینکه به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری‌های نو اداره شود، چه از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار، باید هرچه سریع‌تر برنامه پنجساله را تدوین کند زیرا همه تخصیص اعتبارات بر مبنای برنامه توسعه‌ای خواهد بود.

 

معاون وزیر نفت افزود: ایمنی نقش اساسی در شرکت‌ها دارد و ایمنی در مخازن ذخیره‌سازی بسیار حائز اهمیت است. برای دستیابی به اهداف، پدافندغیرعامل شرکت باید سیستمی و هوشمند اداره شود. تعمیرات اساسی مخازن خارک در اولویت قرار گیرد، برای انجام پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای به‌طور حتم از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و از توان متخصصان بومی استفاده شود، مهارت‌آموزی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برای جوانان جویای کار منطقه در دستور کار باشد و طرح‌های نیمه‌کاره یا راکد با جدیت پیگیری شوند و پایان یابند.

امضای قرارداد تردد شناورهای مسافربری مسیر بوشهر - گناوه - خارک و مسیر برگشت

در سفر یک روزه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با حضور غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارک در مجلس شورای اسلامی و عباس غریبی سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران قرارداد تردد دو شناور مسافربری امضا شد.

عباس غریبی در آیین انعقاد این قرارداد گفت: یکی از مشکلات اساسی اهالی جزیره خارک بحث تردد دریایی بود که با حمایت شرکت ملی نفت ایران، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و هم‌افزایی مدیران ارشد استان، ساماندهی لازم انجام شد.

وی با اشاره به مصوبه‌های سفر اردیبهشت‌ماه پارسال مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به جزیره خارک افزود: در سفر اخیر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به این جزیره با مصوبه و اعتباری که در نظر گرفته‌ شد، خوشبختانه قرارداد اجاره این شناورها برقرار و مشکلات اهالی جزیره برطرف شد.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: این شناورها با ظرفیت ۳۰۰ و ۲۶۰ نفر مسافران را در مسیرهای بوشهر و گناوه به‌ جزیره خارک و مسیر برگشت جابه‌جا می‌کنند و ارزش این قراردادها در مجموع ۲۴ میلیارد تومان است.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم گفت: منطقه خارک جزو راهبردی‌ترین دارایی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است که ویژگی‌های متعددی از نظر سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی دارد و تمام زنجیره فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران به این جزیره به‌عنوان آخرین حلقه مهم صادرات ختم می‌شود و درآمد اقتصادی در همین‌جا به فعلیت می‌رسد.

وی به‌ نقش کارکنان صنعت نفت و مردم خارک در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تهدید دشمن در این جزیره، حتی یک روز صادرات نفت کشور قطع نشد و این نشان از پشتیبانی، اراده و کمک مردم شریف خارک دارد که این وظیفه ما در خدمت‌رسانی به این مردم را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: معتقدیم توسعه باید متوازن، همه‌جانبه و پایدار باشد و در کنار توسعه شرکت‌ها باید توسعه شهری، اجتماعی، فرهنگی و... نیز داشته باشیم.

 

خجسته‌مهر تأکید کرد: در بخش اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی امروز مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید. یک دستگاه سی‌تی‌اسکن، یک دستگاه OPG، سیستم تصفیه پسماندهای بیمارستان صنعت نفت خارک و تخصیص دو فروند شناور مسافربری، اورژانس بالگردی و استقرار آبفا از جمله اقدام‌هایی بود که در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی در جزیره خارک مصوب و اجرایی شده است.

امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری شرکت‌ پایانه‌های نفتی با ۲ شرکت دانش‌بنیان

در جریان سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به جزیره خارک، به‌منظور رونق تولید و ساخت داخل تجهیزات، استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان کشور، انتقال دانش، تکنولوژی، همچنین تحقق خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین شرکت پایانه نفتی ایران و دو شرکت دانش‌بنیان داخلی امضا شد.

عباس غریبی، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی صنعت نفت در جزیره خارک، حوضچه‌های نفت‌گیر با عمر بیش از ۴۰ سال است که انباشت نفت‌خام و سلچ‌های نفت در آنها انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از تأکیدهای محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در صنایع نفت و گاز توجه به مسائل زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است، تصمیم گرفته شد با کمک و توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نسبت به پاکسازی حوضچه‌های نفتی از سلج و تصفیه پساب‌های نفتی اقدام شود.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: نتایج این طرح پژوهشی الگویی برای سایر مناطق نفتی برای به حداقل رسیدن میزان آلایندگی‌ها خواهد شد.

سید محمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک نیز گفت: کارکنان صنعت نفت در این پایانه و دیگر مناطق عملیاتی شرکت با روحیه جهادی همواره برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام ماموریت‌های صنعت نفت تلاش می‌کنند و در این سال‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه در زمینه فعالیت‌های مرتبط با صادرات نفت‌خام و میعانات گازی و در حوزه‌های مختلف تعمیراتی با تکیه بر ساخت داخل تجهیزات کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده‌اند.

وی بیان کرد: بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای دومین‌بار به فاصله یک‌سال از پایانه نفتی خارک نشان از توجه ویژه وی به مجموعه پایانه‌های نفتی ایران دارد و مایه دلگرمی و قوت قلب کارکنان است.

رئیس پایانه نفتی خارک گفت: بازنگری در ساختار سازمانی شرکت و نگاه ویژه به حقوق و مزایا از جمله درخواست‌های همکاران است که امید می‌رود با تدابیر ستاد وزارت نفت مورد مساعدت قرار گیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها