کد خبر: ۲۴۲۲۷
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
تظاهرکنندگان خشمگین کره شمالی در واکنش به همکاری هسته‌ای تازه میان سئول و واشنگتن، آدمک های جو بایدن را آتش زدند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از وب سایت روزنامه تلگراف، آدمکهای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در راهپیمایی جوانان کره شمالی در محکومیت «هیولای پیر جنگ» و «خائن دست‌نشانده سطح ویژه‌اش» سوزانده شدند. این دو اصطلاح به ترتیب به جو بایدن و یون سوک یول اشاره دارند.

رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش دادند که مقامات پیونگ‌یانگ سعی دارند با انتشار پوسترهایی علیه آمریکا و کره جنوبی، خشم عمومی مردم کره شمالی را برعلیه تقویت روابط میان سئول و واشنگتن و آنچه پیونگ یانگ آن را یک تهدید فزاینده نظامی علیه خود می‌بیند، برانگیزند.

کره جنوبی و آمریکا اخیراً با سفر یون سوک یول به ایالات متحده، سندی مهم تحت عنوان «اعلامیه واشنگتن» امضا کردند که بر اساس آن، سئول در عملیات‌های برنامه‌ریزی هسته‌ای صدایی رساتر خواهد داشت و زیردریایی‌های دارای سلاح هسته‌ای ایالات متحده هم به صورت دوره‌ای به شبه‌جزیره کره خواهند رفت.

در مقابل، کره جنوبی توافق کرده که مستقلاً به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نرود. این در حالی است که مردم کره جنوبی هر روز بیش از پیش خواستار دستیابی به سلاح هسته‌ای هستند.

به محض انتشار خبر امضای این توافق، پیونگ‌یانگ آن را محکوم کرد و کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هشدار داد که این کار خطرات جدی بیشتری در پی خواهد داشت و افزود که قدرت بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی باید افزایش یابد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها