کد خبر: ۲۴۲۰۵
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
لیونل مسی پس از درگیری با مدیران باشگاه پاری سن ژرمن، یک قدم دیگر به ترک این تیم نزدیک شد تا گمانه‌زنی‌های جذابی پیرامون او شکل بگیرد.
به گزارش جدید پرس:

قرارداد مسی با پاری سن ژرمن در ماه ژوئن به پایان می‌رسد و بنابراین او در تابستان پیش‌رو می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی بپیوندد. این جدایی در حالی رخ خواهد داد که مسی بعد از سفر به عربستان بدون هماهنگی با باشگاه پاری سن ژرمن، با جریمه نقدی و محرومیت مواجه شد تا بحران جدیدی بین این بازیکن و باشگاهش شکل بگیرد.

از مدت‌ها قبل و از زمانی که مسی حاضر به امضای قرارداد جدید با پاری سن ژرمن نشد، گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون مقصد جدید این فوق ستاره آرژانتینی شکل گرفت که یکی از آنها حضور مسی در الهلال عربستان همراه بود که طبق اخبار منتشرشده حاضر است برای جذب او، دستمزد نجومی 400 میلیون یورویی بپردازد.

یکی دیگر از احتمالات مطرح‌شده نیز بازگشت مسی به بارسلونا است اما قوانینی که از زمان شیوع ویروس کرونا پیرامون سقف دستمزد برای باشگاه‌های اسپانیایی اعمال شده، همچنان به عنوان سدی بر سر راه این این انتقال قرار دارد. همچنین شنیده می‌شود مالکان باشگاه آمریکایی اینترمیامی نیز قصد دارند پیشنهادی برای ترغیب مسی برای انتقال این تیم ارائه بدهند.

اما در این بین باشگاهی هم وجود دارد که می‌تواند با جذب همزمان رونالدو و مسی در پایان دوران حرفه‌ای آنها، قدمی تاریخی بردارد؛ این باشگاه نیوکاسل یونایتد است که به صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی تعلق دارد و با قرار گرفتن در رتبه سوم لیگ برتر انگلیس، در آستانه بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا است.

با توجه به اینکه قرارداد مسی با پاری سن ژرمن به زودی به پایان می‌رسد، عقد قرارداد با این بازیکن برای مدیران نیوکاسل مشکلی ایجاد نخواهد کرد و در مقابل هیچ مانعی هم برای بازگشت رونالدو به لیگ برتر انگلیس وجود نخواهد داشت؛ به خصوص که هر دو باشگاه زیر چتر عربستان سعودی هستند.

اما تنها مانع، توانایی نیوکاسل برای پرداخت دستمزد هنگفت به این دو فوق ستاره و همچنین عدم هماهنگی مبلغ دستمزد آنها با سایر بازیکنان و احتمال افزایش تقاضای مالی آنها است؛ آن هم در شرایطی که قرارداد مسی و رونالدو شامل پاداش‌هایی استثنایی برای عناوین لیگ، لیگ قهرمانان و جام‌های داخلی خواهد بود.

بر کسی پوشیده نیست که مدت‌هاست میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دوست دارند رونالدو و مسی را در یک تیم ببینند و برخی حتی از دیدن هر دوی آنها روی چمن برای تقابل با یکدیگر خوشحال می‌شوند؛ در این شرایط نیوکاسل می‌تواند از جذب این دو بازیکن، چه در سطح ورزشی و چه بازاریابی و اقتصادی سود ببرد.

این باشگاه از درآمد حاصل از فروش پیراهن بازیکنان، ارزش بالای حق پخش تلویزیونی مسابقات این تیم و درآمد حاصل از فروش بلیت بازی‌ها به هواداران انگلیسی‌ و حتی خارجی‌ سود خواهد برد و از نظر ورزشی هم رونالدو و مسی با وجود سن بالا، بدون شک توانایی بالایی در گلزنی و گل‌سازی دارند.

آنها همچنین می‌توانند تغییری در ذهنیت بازیکنان نیوکاسل ایجاد کنند تا آنها به سمت جدیدی قدم بردارند که این اتفاق هم بدون شک به سود مالکان این باشگاه خواهد بود. حالا باید منتظر ماند و دید نیوکاسل می‌تواند این کار را انجام بدهد و این گام دیوانه‌وار را در تابستان امسال بردارد یا خیر؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها