کد خبر: ۲۴۱۸۷
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
پس از آنکه ترامپ از حضور در دادگاه خودداری کرد بخش‌هایی از ویدئوی شهادت او در دادگاه پخش شد.
به گزارش جدید پرس:

قضات روز پنجشنبه توانستند حین رسیدگی به روند پرونده ترامپ در دادگاه، ویدیویی از شهادت او را ببینند که وی در آن با قاطعیت چنین اقدامات احتمالی را تکذیب کرده بود.

در این دادگاه، یک نویسنده زن وی را به اینکه در دهه ۹۰ به او تجاوز کرده است متهم کرد. اما قضات روز پنجشنبه توانستند حین رسیدگی به روند این پرونده در دادگاه، ویدیویی از شهادت ترامپ را ببینند که وی در آن با قاطعیت چنین اقدامات احتمالی را تکذیب کرده بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ویدیویی که اکتبر ۲۰۲۲ حین شهادت دادن از وی گرفته شده بود گفت «آن زن یک دروغگوست و واقعا یک بیمار است. من فکر می‌کنم او بیمار است و دچار اختلالات روانی است».

با غیبت ترامپ در دادگاه و غیرممکن بودن بازجویی از وی، وکلای «جین کارول»، زنی که از ترامپ شکایت کرده است، درخواست کرده بودند گزیده‌هایی طولانی از ویدیوی شهادت ترامپ در دادگاه پخش شود.

در این پرونده مدنی، هیئت منصفه‌ای متشکل از ۹ شهروند تصمیم خواهند گرفت که آیا رئیس جمهور سابق باید به جین کارول خسارتی بپردازد یا خیر.

کارول از سال ۲۰۱۹، ترامپ را به اینکه بهار ۱۹۹۶ در اتاق پُرُو یک فروشگاه لباس بزرگ در نیویورک به وی تجاوز کرده متهم کرد. کارول همچنین به اینکه ترامپ وی را بدنام کرده و به دروغگویی متهم کرده، معترض است.

ترامپ در ویدیوی شهادت خود، بر این تأکید کرد که جین کارول، مقاله نویس مجله اِل، را نمی‌شناسد. ترامپ بار‌ها تأکید کرد «او در حد من نیست».

ترامپ سپس با عکسی از خود در یک مهمانی شب افراد پولدار و در حالی که روبروی جین کارول است مواجه شد. این دیدار پیش از دیدار احتمالی آن‌ها در سال ۱۹۹۶ بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که مدعی شد این صحنه را به یاد نمی‌آورد، شاکی را با مارلا، زن سابق خود، اشتباه گرفت و گفت «این زن من، مارلا است». اما بلافاصله وکیل وی او را تصحیح کرد و گفت «این جین کارول است».

هیئت منصفه همچنین پنجشنبه گزیده‌ای از یک ویدیوی جنجال برانگیز را که در آن ترامپ در سال ۲۰۰۵ سخنان تحقیرآمیزی را درباره زنان گفته بود، شنیدند.

در این ویدیو ترامپ پز داده بود که هر کاری خواسته با زنان کرده است. ترامپ گفته بود «وقتی ستاره باشی، زن‌ها به تو اجازه هر کاری را می‌دهند».

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به پخش این ویدیو در شهادت خود گفت «این‌ها واقعا اخباری قدیمی هستند. این صحبت‌ها مربوط به داخل رخت کن یا طوری است که مردم حرف می‌زنند».

براساس آماری که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند در گذشته، بیش از ۲۰ زن ترامپ را به اینکه آن‌ها را هدف تجاوز یا آزار و اذیت جنسی قرار داده متهم کردند. وی همه این اتهامات را تکذیب کرد و هرگز تحت پیگرد کیفری قرار نگرفت.

قانون ایالت نیویورک به قربانیان تجاوز جنسی اجازه می‌دهد تا حتی اگر مدت زمان محدودیت کیفری منقضی شده باشد، دعوای مدنی خود را از سر بگیرند. جین کارول ۷۹ ساله با استفاده از همین قانون توانست از ترامپ شکایت کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها